همشهی آنلاین: به مناسبت نمایشگاه کتاب مشترک مؤسسه‌ی شهر کتاب و مؤسسه‌ی فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، نشست ویژه‌ای تحت عنوان «جایگاه تاریخ شفاهی در حفظ و تبیین سیره و اندیشه‌ی امام موسی صدر» برگزار می‌شود.

این نشست به مناسبت «هفته‌ی کتاب امام موسی صدر» منعقد خواهد شد. هفته‌ی کتاب امام موسی صدر از ۱۷ آبان آغاز می‌شود و تا ۲۴ آبان ماه ادامه خواهد داشت و کتاب‌های انتشارات مؤسسه امام موسی صدر در تمامی فروشگاه‌های شهرکتاب سراسر ایران به فروش خواهد رسید.

به همین مناسبت و در افتتاح این برنامه‌ی سراسری و کشوری، نشست ویژه‌ای روز سه‌شنبه ۱۸ آبان ساعت ۱۸ در شهر کتاب برگزار خواهد شد. این نشست ویژه به بررسی جایگاه تاریخ شفاهی در حفظ و تبیین سیره و اندیشه‌ی امام موسی صدر اختصاص دارد که با حضور رسول صدر عاملی، علی‌رضا کمری، مهدی فیروزان و جعفر گلشن روغنی و اصحاب هنر و اندیشه در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

گفتنی است که مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر چند سالیست که طرح تاریخ شفاهی امام موسی صدر را با هدف ثبت و ضبط خاطرات نزدیکان و دوستان و همکاران و مرتبطان با ایشان در دستور کار قرار داده که نتیجه و حاصل آن، چند جلد کتاب در این حوزه شده است.

امام موسی صدر امام موسی صدر دین‌شناس و اسلام‌شناس معاصری است که سیره و اندیشه‌ی وی در میان مسلمانان و پیروان دیگر ادیان بسیار تاثیرگذار است. احترام و درک اندیشه‌ی دیگری و گفت‌وگو یکی از محوری‌ترین مبانی فکری و رفتاری امام موسی صدر است که ثمرات فراوانی نیز به همراه داشته است.

کد خبر 351832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha