مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو فضانورد یکشنبه 28 اکتبر (6 آبان) در یک راهپیمایی فضایی یک شاه‌تیر 1.5 تنی از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) باز کردند و روند پیچیده جابه‌کردن آن را به بخش دیگر این ایستگاه مداری انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در این راهپیمایی که از ساعت 9:32 به وقت گرینیچ آغاز و در ساعت 16:05 به وقت گرینچ پایان یافت، اسکات پارازینسکی و دانیل تانی کمربندهای دور خرپای بزرگ را باز کردند و آن را به کمک بازوی روباتی که از درون ایستگاه هدایت می‌شد،از محل اتصال موقتی آن  به محل مورد نظر انتقال دادند  تا در مراحل بعدی نصب به  تکیه‌گاه مجموعه‌ای از صفحات خورشیدی اصلی ایستگاه بدل شود.

این خرپا بزرگترین قطعه ابزار جابجاشده در اطراف ISS در این آخرین ماموریت برای ادامه ساختمان آن است که در آن فضانوردان به  رکورد 5 راهپیمایی فضایی که حدود 30 ساعت طول خواهد کشید، دست خواهند یافت.

ISS ، آزمایشگاه مداری سرنشین‌دار عظیمی که در فاصله 390 کیلومتری بالای زمین قرار دارد، به عنوان جای پایی برای اکتشافات بیشتر در کیهان در نظر گرفته می‌شود.

این ایستگاه 100 میلیارد دلاری که 16 کشور از آن حمایت می‌کنند، نقش کلیدی در برنامه آمریکا برای فرستادن سفینه‌ای سرنشین‌دار به عهده خواهد داشت، که قرار است در سه سال آینده تکمیل شود.

کد خبر 35179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز