مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

شهروندان و مودیان تهرانی فقط تا ۳۰آذرماه فرصت بهره‌مندی از تسهیلات تشویقی، پرداخت جرائم دیرکرد عوارض نوسازی و اسناد نکول شده را دارند؛ این در حالی است که با ارائه تسهیلات تشویقی و مصوبه بخشودگی جرائم دیرکرد از سوی شورای اسلامی شهر تهران بسیاری از شهروندان عوارض خود را در مهلت مقرر پرداخت کردند.

 قدرت گودرزي، معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران با اعلام اين خبر تأكيد كرد: مالكان يا مودياني كه داراي اسناد نكول شده (چك‌هاي برگشتي) تا پايان سال 94 نزد شهرداري تهران هستند، از تسهيلات تشويقي به ميزان 20تا 80درصد خسارت تأخير تأديه بهره‌مند مي‌شوند. وي با اشاره به مصوبه اخير شوراي اسلامي شهر تهران گفت: چنانچه بدهكاران عوارض نوسازي در شهر تهران بدهي معوقه سال‌هاي گذشته خود را به‌صورت يكجا پرداخت كنند، نسبت به اعطاي مزايا و تسهيلات تشويقي به ميزان حداكثر70درصد جرائم ديركرد به آنان اقدام مي‌شود. گودرزي در مورد زمان و نحوه اعطاي اين تسهيلات گفت: مدت اجراي اين مصوبه كمتر از 2‌ماه ديگر است و تمديد نخواهد شد. شهروندان تهراني مي‌توانند با مراجعه به پرتال اينترنتي شهرداري تهران به نشاني tehran.ir و پرتال اداره كل تشخيص و وصول درآمد به نشاني daramad.tehran.ir و همچنين با مراجعه به ادارات درآمد شهرداري‌هاي مناطق 22گانه يا نزديك‌ترين دفتر خدمات الكترونيك شهر، نسبت به پرداخت عوارض و جرائم آن اقدام كنند.

معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران با بيان اينكه شهرداري‌ها به درآمد پايدار نياز دارند تا بتوانند شهري در خور و شايسته شهروندان بسازند، گفت: طي 10سال گذشته سهم درآمدهاي پايدار از درآمدهاي نقدي شهرداري حدود 30درصد رشد داشته و اكنون سهم درآمدهاي ناپايدار شهرداري تهران حدود 60درصد است كه اميدواريم بتوانيم تا سال آينده اين ميزان را افزايش دهيم. معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران در مورد بدهكاران بهاي خدمات مديريت پسماند نيز گفت: اين دسته از افراد نيز از مزاياي جايزه خوش‌حسابي 1/5 درصد هر‌ماه به‌عبارت ديگر 18درصد در سال بهره‌مند خواهند شد؛ اين در حالي است كه از دست دادن جوايز خوش‌حسابي و همچنين اضافه شدن 9درصد جريمه ديركرد سالانه به عوارض نوسازي كه به‌صورت روزشمار محاسبه مي‌شود، جريمه ديركرد اين بدهكاران است.

به گفته گودرزي، بخش «پرداخت الكترونيك عوارض» در پرتال شهرداري تهران امكان تقسيط عوارض در 5قسط را فراهم كرده است و شهروندان با مراجعه به اين بخش مي‌توانند از سوابق پرداخت عوارض سال‌هاي گذشته خود نيز مطلع شوند.

کد خبر 351750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha