همشهری آنلاین: رئیس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران گفت که همه ساله ۱۵۰ گونه پرنده مهاجر زمستان‌گذران مهمان تالاب‌ها و آبگیرهای استان می‌شوند.

۱۵۰ گونه پرنده زمستان‌گذران، مهمان تالاب‌های مازندران

به گزارش ايرنا، کوروس ربیعی روز شنبه گفت: جمعیت پرندگان مهاجر زمستان‌گذران را به این استان افزون بر یک میلیون بال اعلام کرد.

وی افزود: 60 درصد از این پرندگان به دلیل وجود زنجیره مناسب غذایی در تالاب بین‌المللی میانکاله، در این ذخیره‌گاه زیست کره جهان زمستان‌گذرانی می‌کنند.

ربیعی گفت که تاکنون بخشی از این گونه‌های پرندگان مهاجر به مازندران آمدند و چرخه هجرت بقیه هم با سرد شدن عرض شمالی تا اوایل آذرماه تکمیل می‌شود.

رئیس اداره حیات وحش مازندران اعلام آمار قطعی گونه‌های پرندگان مهاجر زمستان‌گذران به این استان را منوط به طرح سرشماری در دی ماه دانست.

ربیعی از اردک سرسفید، درنای سیبری، غاز پیشانی سفید، پلیکان خاکستری، عقاب دریایی دم سفید و عقاب خالدار به عنوان پرندگان مهاجر زمستان‌گذران در حال انقراض نام برد.

بر اساس آمارهای رسمی، بیش از 490 گونه جانوری از رده‌های مختلف مهره داران اعم از پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان و ماهی‌ها در زیست‌بوم مازندران شناسایی شدند که پرندگان با 317 گونه بیش‌ترین جمعیت را دارند.

ایران زیستگاه 535 گونه معادل یک سوم از پرندگان جهان است.

گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که 192 گونه معادل بیش از 12 درصد از گونه‌های پرندگان جهان در معرض انقراض هستند. 

کد خبر 351659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha