شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

همشهری دو - مریم سمائی: در دل کوهستان قرار گرفته؛ روستایی سرسبز و دوست داشتنی که مردمی مهربان دارد.

حسینیه-روستای جنت رودبار رامسر

سال‌هاست كه مردم روستا با تمام مشكلات ده كنار آمده‌اند حتي گلايه‌اي از سرماي زمستان و نبود گاز نمي‌كنند اما ديگر مي‌خواهند از نداشته‌هايشان بگويند؛ از مسجدي كه ندارند؛ از صداي اذاني كه به گوش‌شان نمي‌رسد و از صفايي كه از روستايشان گرفته شده است.

روستاي سرمشك از دهستان جنت‌رودبار شهرستان رامسر از جمله روستاهاي محروم كشور است كه مردمش مي‌خواهند در روستايشان مسجد بسازند. اين روستا 150نفر جمعيت دارد اما درآمد اهالي روستا به قدري نيست كه بتوانند با مشاركت هم گلدسته‌هاي مسجد روستا را برافراشته كنند.

مرتضي امين كارمندي است كه تلاش زيادي براي ساخت مسجد در روستاي سرمشك مي‌كند. او كه اين روستا را روستاي مادري‌اش مي‌نامد، مي‌گويد: اين روستا يكي از قديمي‌ترين روستاهاي منطقه است كه بيش از 50خانوار در آن زندگي مي‌كنند. سال‌ها پيش به‌دليل جمعيت كم دانش‌آموزي، آموزش و پرورش وقت، مدرسه را در اين روستا منحل كرد و از آن زمان مردم، مكان مدرسه را به حسينيه تبديل كردند. اين حسينيه كه بيش از 50سال قدمت دارد هم‌اكنون خراب شده و مكان مناسبي براي عبادت و تجمع‌هاي عبادي نيست بنابراين اهالي تصميم دارند كه در مكان حسينيه مسجد احداث كنند اما ساخت مسجد هزينه دارد و با درآمد پايين اهالي امكانش نيست.

او با اشاره به كمكي كه نهاد رياست‌جمهوري در اين زمينه داشته است مي‌گويد: يك‌ماه پيش كه به روستا رفتم متوجه شدم كه پدر يكي از شهيدان روستا تصميمي جدي براي ساخت اين مسجد دارد. او به همراه اعضاي شوراياري و دهياري جوانب مختلف را مي‌سنجيدند تا فكري براي هزينه ساخت كنند.در آنجا من هم به آنها قول دادم كه موضوع را تا جايي كه مي‌توانم پيگيري كنم تا با كمك خيرين ساخت مسجد در روستا آغاز شود. آقاي امين با بيان اينكه اگر هزينه ساخت مسجد تأمين شود اين مسجد ظرف 6-5 ماه در 2 طبقه ساخته مي‌شود، مي‌گويد: روستاي سرمشك از مركز شهر دور است بنابراين مصالحي كه از شهر به اين منطقه كوهستاني مي‌آيد با هزينه بيشتري وارد روستا مي‌شود.

او اضافه مي‌كند: تا الان مردم تمام مراسم فرهنگي، مذهبي خود را در حسينيه انجام مي‌دادند اما اين حسينيه در حال تخريب است و وضعيت مناسبي ندارد. ضمن اينكه مراسم عزاداري، ترحيم و... بهتر است در مسجد انجام شود تا انس بيشتري بين اهالي وكودكان روستا با مسجد به ‌وجود آيد.

امين در ادامه مي‌گويد: ساخت مسجد در روستا از خواسته‌هاي اصلي اهالي به‌خصوص خانواده شهداست. كار ساخت مسجد را هم يكي از پدران شهيد دنبال مي‌كند و همه اهالي اميدوارند كه به‌زودي صداي اذان از گلدسته‌هاي مسجد روستايشان طنين‌انداز شود.

او با اشاره به اينكه مردم روستاها مردمي با خلوص نيت هستند مي‌گويد: روستاي سرمشك روستاي محرومي است و كمبودهاي زيادي دارد. اين روستا در كوهستان واقع شده و بسيار سرد است با وجود اين نه گاز دارد و نه لوله‌كشي مناسب براي آب اما مردمي قانع و كم‌توقع دارد كه با همه سختي‌ها مي‌سازند و خم به ابرو نمي‌آورند. الان هم اگر خودشان درآمدي داشتند مسجدشان را خودشان مي‌ساختند اما اين روستا باغ مركبات ندارد و تنها محصولش سيب و فندق است كه آن هم فقط به اندازه‌اي است كه كشاورز بتواند امورات خودش را بگذراند.

او به حديثي از پيامبر اكرم(ص) درخصوص ساخت مسجد اشاره مي‌كند و مي‌گويد: رسول اكرم فرمودند: « هر كس مسجدي براي خدا بسازد خداوند خانه‌اي بزرگ‌تر از آن در بهشت براي او بنا مي‌كند». پس اگر هر كدام از ما تنها يك آجر براي مسجد تهيه كنيم ثوابش نزد خدا بسيار زياد خواهد بود.

امين در ادامه از همه نيكوكاران و خيريني كه مي‌توانند كمكي به ساخت مسجد كنند خواست كه جهت هماهنگي امور با شماره 09129409919تماس حاصل كنند.

کد خبر 351600

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha