جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
۰ نفر

ایرج راد: ترافیک سرسام‌آور پایتخت دلایل و عوامل متعددی دارد؛ دلایلی که به برخی از آنها پیش از این اشاره کرده‌ام

ایرج راد

 از کمبود وسایل نقلیه عمومی گرفته تا شیوه رانندگی برخی شهروندان و حضور موتورسوارهایی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند.

يكي از مهم‌ترين عوامل شلوغي خيابان‌ها، شيوه حضور اتومبيل‌هايي است كه به مسافركشي مشغول هستند. سال‌هاست كه فقط تاكسي‌ها به اياب و ذهاب شهروندان نمي‌پردازند. مشكلات اقتصادي باعث شده تا بسياري از مردم با اتومبيل‌هاي خود به خيابان‌ها بيايند و مسافركشي كنند. از اين لحاظ تهران يكي از بي‌نظم‌ترين شهرهاي دنياست. انبوه اتومبيل‌هايي كه در خيابان دنبال مسافر مي‌گردند يكي از عوامل اصلي ترافيك محسوب مي‌شود. اقشار مختلف جامعه از كارگر و كارمند گرفته تا معلم، مسافركشي را به‌عنوان شغل دوم خود انتخاب كرده‌اند؛

انتخابي ناگزير و از سر اجبار چون درآمدشان كفاف زندگي‌شان را نمي‌دهد. عده‌اي هم هستند كه شغل اول و آخرشان شده مسافركشي. حضور پرتعداد مسافركش‌ها و تاكسي‌ها حالا خودش باعث ترافيك شده است. به‌خصوص اينكه ديگر مثل گذشته‌ها مسافر سوار نمي‌كنند و بسياري از راننده‌هاي اين اتومبيل‌ها دنبال مسافر دربستي هستند و نكته ديگر اينكه خيلي بي‌حساب و كتاب مسافركشي مي‌كنند. ترافيك سنگيني كه در ميادين اصلي شهر مشاهده مي‌شود تا حد زيادي محصول شيوه حضور خودروهاي مسافركش است.

شما اين موضوع را مثلا در ميدان ونك به‌خوبي مشاهده مي‌كنيد. براي كاهش ترافيك پايتخت بايد فكري به حال اين همه خودروي مسافركش كرد؛ خودروهايي كه رانندگانشان در جست‌وجوي مسافر به خيابان‌ها آمده‌اند و برخي‌شان در هر نقطه‌اي از خيابان براي سوار كردن مسافر توقف مي‌كنند و باعث افزايش شلوغي و پيچيده‌تر شدن گره كور ترافيك تهران مي‌شوند.

  • بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون
کد خبر 351576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha