همشهری آنلاین: در آیین ویژه‌ای با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، مراسم نامگذاری و کلنگ‌زنی صحن مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در آستان مقدس شاهچراغ(ع) در فضایی بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ متر مربع برگزار شد.

کلنگ‌زنی صحن حضرت معصومه(س) در آستان مقدس شاهچراغ (ع)

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز و همچنین اعضای هیات امنای آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهماالسلام) از جمله دکتر سید احمدرضا دستغیب، سردار وحیدی، دکتر حمزه سارویی و دیگر مسئولان استان فارس و شهر شیراز حضور داشتند.

آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: برای توسعه حرمین مطهر تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست که انشاءالله این مراسم، شروع بسیار مبارکی است.

آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) نیز با اشاره به اینکه ائمه اطهار (علیهم السلام) ید واحده هستند، گفت: این اتحاد در نامگذاری همین صحن نیز متجلی شده است و ما خادمان حرمین نیز در همین راستا قدم برمی‌داریم.

آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نيز در حاشيه اين مراسم اظهار داشت: احداث صحن‌های متعدد در اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) به شکل مکمل در دستور کار قرار گرفته است و باید توسعه حرمین به نحو در خور شان آن حضرت اجرایی شود، امیدواریم به برکت نام کریمه اهل بیت (علیهم السلام) این پروژه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

دکتر سید احمدرضا دستغیب دبیر هیات امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در این آیین کلنگ‌زنی که با حضور زائران حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: در فاز نخست صحن جدید، گیت‌ها و سردرهای ورودی به حرم مطهر و در فاز دوم سقاخانه و وضوخانه در قسمت شرقی احداث می‌شود.

سید احمدرضا دستغیب افزود: در حال حاضر مرحله اجرایی و عملیاتی این صحن آغاز شده و پیمانکاران در مجموعه مستقر شده و به صورت شبانه‌روزی کار ساخت آن انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برای ایجاد این صحن جدید از دو سال گذشته تملک منازل مسکونی، مجموعه‌های تجاری و یک بانک در محدوده مورد نظر به تدریج انجام و سپس فضا تسطیع شده است و با تهیه نقشه صحیح برگرفته از معماری اسلامی ایرانی، امروز مورد ساخت قرار گرفته است.

دستغیب با عذرخواهی از زائران و مجاوران حرم مطهر شاهچراغ(ع)، گفت: تلاش می‌کنیم صحن جدید در نیمه اسفند ماه جاری افتتاح و در دسترس زائران حرم مطهر قرار گیرد که در مدت زمان ساخت صحن جدید حضرت معصومه(س)، زائران از سمت باب المهدی(عج) (درب سمت دارالشفا) به حرم مطهر مشرف می‌شوند.

عضو هیات امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار داشت: صحن جدید حرم مطهر شاهچراغ(ع) به نام حضرت معصومه(س) به شایستگی نامگذاری شده است که امیدواریم این پروژه در مدت زمان کوتاهی به بهره‌برداری رسیده و در اختیار زائران قرار گیرد.

وی افزود: دقت و حساسیت‌ها برای احداث این صحن جدید به دلیل قرار گرفتن در ورودی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) زیاد است.

دستغیب با بیان اینکه صحن حضرت معصومه(س) در میزبانی از زائران حرم مطهر شاهچراغ(ع) پشتیبان شبستان امام خمینی(ره) خواهد بود، اضافه کرد: بیشترین زائران حرم شاهچراغ(ع) از ضلع جنوبی و قبله این حرم که با عنوان باب الرضا(ع) معروف است، وارد حرم می‌شوند که امیدواریم با ساخت صحن حضرت معصومه(س) در این محوطه بتوانیم پذیرای خوب زائران این حرم مطهر باشیم.

وي ادامه داد: در قالب طرح توسعه آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، سال آینده نیز عملیات اجرایی صحن امام سجاد(ع) در ضلع شرقی حرم مطهر شاهچراغ(ع) آغاز می‌شود که در حال حاضر کار تملک در محدوده احداث این حرم به پایان رسیده است.

دستغیب عنوان داشت: صحن جامع احمدی نیز که در حد فاصل حرم‌های مطهر شاهچراغ(ع) و سید علاالدین حسین(ع) قرار دارد در دستور کار است که تاکنون 40 درصد عملیات تملک آن انجام شده و مابقی تملک‌ها در این محدوده نیز تا سال آینده انجام می‌شود.

وی افزود: امیدواریم پس از انجام تملک‌ها، عملیات اجرایی این صحن جامع نیز در انتهای سال آینده انجام شود.

دستغيب گفت: در طرح توسعه آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، تملک‌ها و توسعه‌ در فضای پیرامونی این حرم مطهر رخ داده است که نیازمند انضباط و تقسیم‌بندی برای تسهیل در ورود زائران این حرم مطهر است که این مهم ضرورت ایجاد این صحن‌ها را دوچندان می‌کند.

در ابتدای این مراسم، تابلوی یادگاری که به نام صحن حضرت معصومه (س) ایجاد شده بود، به یادگار امضا شد و سپس کلنگ احداث این صحن به زمین زده شد.

کد خبر 351531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha