همشهری آنلاین: رییس سازمان پزشکی قانونی گفت: بر اساس اعلام نظر پزشکی قانونی احتمالا پزشک تبریزی قاتل است.

به گزارش مهر، احمد شجاعی در حاشیه همایش پزشکان قانونی در جمع خبرنگاران و در خصوص نظریه پزشکی قانونی در رابطه با فوت اعضای خانواده یک پزشک تبریزی گفت: بر اساس اعلام نظر پزشکی قانونی خانواده وی براثر قرص برنج که در غذا استفاده شده بود فوت کردند و به احتمال قوی پزشک قاتل است البته این امر بحث قضایی است که باید پیگیری شود و کار پزشکی قانونی در این زمینه تمام شده است.

وی افزود: شواهد و دوربین ها نشان می دهد که غذا از رستوران تهیه شده بود.

رییس سازمان پزشکی قانونی در ادامه و در خصوص آمار همسر آزاری و شوهرآزاری گفت: آمار دقیقی در این رابطه وجود دارد با این حال فکر نمی کنم افزایش داشته باشد.

شجاعی همچنین در رابطه با آمار خودکشی گفت: انتشار آمار آن باعث شد که در اریبهشت ماه آمار خودکشی یک درجه افزایش یابد بنابراین در انتشار برخی مطالب باید مراقب باشیم.

رییس سازمان پزشکی قانونی در ادامه و در خصوص پرونده کیا رستمی گفت: وقتی ما اصرار داریم هر کسی که فوت کند مراحل رسیدگی به پرونده اش باید به صورت قانونی طی شود به خاطر این است که چنین موضوعاتی پیش نیاید. وقتی کیارستمی فوت کرد، پرونده اش به ما ارجاع داده نشد و از ما خواسته نشد که موضوع را پیگیری کنیم و دفن شد و اکنون ما نمی توانیم نظری در این خصوص بدهیم.

شجاعی با تاکید بر اینکه این پرونده باید به ما ارجاع داده می شد، گفت: پزشکی قانونی باید علت فوت را بررسی می کرد. نکته مهم دیگر این است که وی در مقطعی با پای خود به خارج از کشور رفت و از خارج نیز هیچ اطلاعاتی به ما داده نشد.

وی در باره قصور پزشکی این پرونده افزود: ارجاع پرونده و بررسی مهم بود که رخ نداد و دیگر اینکه شکایت مستقیمی نشده است.

شجاعی تصریح کرد: تا آنجایی که من اطلاع دارم قصور اساسی صورت نگرفته است ولی چون ایشان به خارج از کشور انتقال داده شده است معلوم نیست چه دلیلی باعث خونریزی مغزی وی شده است، بنابراین پرونده وی مبهم است.

شجاعی در پاسخ به سوالی در خصوص هتاکی به پزشکان قانونی از سوی یکی از مسئولان ارشد وزارت بهداشت، گفت: متقابل بوده و باید دید چه گفته شده است که آنها واکنش نشان دادند. حتما اتفاقی افتاده است تا چنین موضوع رخ داده است.

وی در ادامه و در رابطه با آمار کودک آزاری گفت: در این رابطه نمی توان آمار دقیقی داد و مواردی چون همسرآزاری که هر کسی به ما مراجعه نمی کند بنابراین ما نمی توانیم آمار دقیقی بگوئیم و باید به صورت دقیق بررسی شود.

کد خبر 351419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha