همشهری آنلاین: دانشگاه آزاد اسلامی، جایزه علامه طباطبائی را به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اهدا کرد.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایرنا، سید طاهه هاشمی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شیخ طبرسی، گفت: جایزه علامه طباطبائی به انتخاب و اجماع اعضای کمیته داوران به آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی به پاس مجاهدت‌های فراوان در تالیف اثر ارزشمند و ماندگار تفسیر راهنما و همچنین فرهنگ قرآن تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه باید در سطح دانشگاه‌ها بصورت گسترده به مباحث قرآنی بیشتر پرداخته شود، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی، طرح‌های پژوهشی بزرگی مانند علم در محضر قرآن، سبک زندگی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، اخلاق حرفه‌ای و اهتمام به شناخت مباحث اجتماعی قرآن و عرضه آن با استفاده از توان علمی استادان و محققان را در دست انجام دارد.

هاشمی با اشاره به برگزاری جشنواره شیخ طبرسی و مسابقات قرآن و عترت، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به منظور حمایت از مطالعات بنیادی و کاربردی در عرصه اصول و مبانی قرآن و عترت و توسعه کیفی و حرفه‌ای پژوهش‌ها و مطالعات قرآنی، بر آن شد تا آثار مکتوب قرآنی شامل کتاب، پایان‌نامه و مقاله‌های قرآنی و طرح‌های پژوهشی، را در یک فرایند علمی، شناسایی و بررسی و آثار برتر قرآنی سال را انتخاب و به جامعه دانشگاهی معرفی و از نویسندگان آنها تقدیر کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در نخستین جشنواره شیخ طبرسی، 230 پایان‌نامه، 75 کتاب، 122 مقاله و 12 طرح پژوهشی واجد شرایط برای ارزیابی به مرحله دوم راه یافتند.

هاشمی افزود: در مرحله نهایی از سوی هیات داوران چهار کتاب، یک پایان‌نامه و دو مقاله به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد.

وی، برخورداری از نتایج و دستاوردهای جدید، قوت علمی مباحث و تحلیل محتوا، نو آوری و تولید دانش در عرصه قرآن و حدیث، روشمند بودن محتوای اثر، ادبیات نگارشی متقن حاکم بر اثر، استفاده از منابع معتبر و دست اول و ارجاع درست، شکل ظاهری مناسب و رعایت اصول کتاب‌نویسی، نظم منطقی موضوعات و تطابق عناوین و محتوا را از ویژگی‌های آثار برتر بیان کرد.

جشنواره سراسری شیخ طبرسی با اهداف شناسایی دقیق آثار قرآنی و نویسندگان آن، شناسایی محتوا و تحقیقات قرآنی، استفاده بهتر و گسترده‌تر از این آثار در سطح جامعه دانشگاهی برای گسترش فرهنگ قرآنی برگزار شد.

کد خبر 351308

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha