همشهری آنلاین: پس از آنکه اعتراض ها به «پارگ گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی در خصوص دست یافتن یکی از دوستان نزدیکش به شماری از اسناد محرمانه کشور گسترش یافت، وی به ۱۰ مشاور خود دستور داد از مقام خود استعفا کنند.

دستور رئیس جمهوری کره جنوبی به ۱۰ مشاور ارشد خود | استعفا دهید

به گزارش ایرنا، اوایل روزهای ماه جاری میلادی رسانه های گروهی کره جنوبی خبری را منتشر کردند که نشان می داد خانم «چوی سون سیل» از یاران نزدیک خانم «پارک» به اسناد محرمانه کشور از جمله سخنرانی های رئیس جمهوری و برخی مقام های این کشور قبل از انجام آن دسترسی داشته است.

گفته می شود وی که هیچ سمت دولتی نداشته، در امر سیاست‌گذاری نیز دخالت می کرده و به واسطه ارتباطش با رئیس‌جمهوری، نفع مالی هم برده است.

این موضوع حتی باعث شد دستگاه قضایی کره جنوبی نیز وارد ماجرا شود و دستور تحقیقات قضایی از دفاتر برخی افراد از جمله «چو سون سیل» را صادر کند.

اگرچه «پارک» با تایید این موضوع و عذرخواهی از مردم درصدد آرام کردن اوضاع بر آمد اما این عذرخواهی کارساز نشد و نمایندگان مخالف دولت با دست گرفتن این موضوع سعی کردند از شرایط پیش آمده با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به نفع خود استفاده کنند.

همچنین قرار است امروز (شنبه) تظاهرات گسترده ای علیه دولت کره جنوبی توسط مردم این کشور برپا شود، تظاهراتی که به طور حتم با توجه به در پیش بودن انتخابات سراسری کره جنوبی در سال آینده می تواند به محبوبیت خانم «پارک گئون هی» و کابینه او به شدت لطمه بزند.

همین موضوع باعث شده تا امروز گزارش شود که خانم «پارک» به دلیل افزایش فشارها و انتقادها به 10 مشاور خود دستور استعفا داده تا بلکه شرایط و اوضاع را آرام تر کند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری، معاون ارشد رئیس جمهور در امور اجتماعی و معاون ارشد در امور اقتصادی از جمله مقامات دولتی هستند که گفته می شود امروز از سمت‌های خود کناره گیری کرده‌اند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز در بیانیه ای اعلام کرد که به زودی اسامی افراد جدید را برای جایگزینی نفرات برکنار شده اعلام می کند.

دوره ریاست جمهوری خانم «پارک گئون هی» تا سال 2018 میلادی پایان می یابد و در جریان انتخابات ریاست جمهوری این مسایل می تواند حزب حاکم (طرفدار رئیس جمهوری) را به خطر بیندازد.
خانم «چوی سون سیل» 40 سال است که با رئیس جمهوری کره جنوبی دوستی دارد و پنجمین دختر «چوی تائه مین» استاد خانم «پارک» و بنیانگذار یک گروه مذهبی است که در سال 1994 میلادی فوت کرد.
«گالوپ کوریا» اخیرا نظرسنجی را انجام داده که بر اساس آن 74 درصد از مردم کره جنوبی گفته اند خانم «پارک» دستاوردهای مطلوبی در امور دولتی نداشته است.

 

کد خبر 350943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha