چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

پسری جوان که در یک درگیری خواستگار خواهرش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود پس از گذشت ۸ سال شرط اولیای دم را برای فرار از قصاص پذیرفت.

متهم باز سازی صحنه جنایت

او با پرداخت 600ميليون تومان رضايت اولياي دم را گرفت.اين جنايت چهارم تير سال87 رخ داد. آن روز مرد جواني با پليس تماس گرفت و از حمله چند مرد جوان به همسايه‌اش خبر داد. او گفت، 4مرد با قمه و چاقو به سمت مرد همسايه حمله‌ور شده و او را زخمي كرده‌اند. دقايقي بعد مأموران كلانتري همراه اورژانس در محل حادثه در شرق تهران حاضر شدند.

مرد مجروح پس از انتقال به بيمارستان جان باخت. در چنين شرايطي تيمي از كارآگاهان، تجسس براي دستگيري عاملان جنايت را شروع كردند. به گفته شاهدان، مهاجمان با حمله به مقتول مدام فرياد مي‌زدند كه موضوع ناموسي است و كسي حق دخالت ندارد. از سوي ديگر بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه شاهدان بعد از قتل سوار خودروي ام‌وي‌ام شده و فرار كردند.

در مرحله بعد كارآگاهان به بررسي شماره پلاك خودروي متهمان كه شاهدان آن را يادداشت كرده بودند، پرداختند و مشخص شد خودرو متعلق به يك زن است. درحالي‌كه دستور دستگيري صاحب خودرو صادر شده بود، ضاربان به كلانتري رفتند و خودشان را معرفي كردند. يكي از آنها جواني 29ساله بود كه مي‌گفت ضربه مرگبار را او به مقتول زده است. وي در بازجويي‌ها گفت: مقتول خواستگار خواهرم بود اما من مخالف اين ازدواج بودم.

وقتي متوجه شد من راضي به اين وصلت نيستم و جواب منفي شنيد مزاحمت‌هايش را شروع كرد. آرامش را از همه ما گرفته بود. چندين‌بار روي ماشين پدرم ضدرنگ ريخت و شيشه‌هاي ماشين را شكست. از سوي ديگر مدام مزاحم خواهرم مي‌شد تا اينكه روز حادثه با او تماس گرفتم و خواستم با هم صحبت كنيم.

وي ادامه داد: من همراه برادرم و دامادمان و برادر دامادمان به محل زندگي‌اش رفتيم. من داخل ماشين نشسته بودم كه برادرم و دامادمان سراغ مقتول رفتند اما به محض اينكه از خانه‌اش بيرون آمد با قمه به سمت آنها حمله كرد. من با ديدن اين صحنه به كمك آنها رفتم و با چاقو و قمه‌اي كه همراهم بود، ضرباتي به مقتول زدم. وي گفت: پس از قتل، چاقو را به حياط خانه يكي از همسايه‌هاي مقتول انداختم و اصلا فكرش را نمي‌كردم كه مقتول بميرد.

من تصور مي‌كردم كه او زخمي شده چون اصلا قصد كشتن او را نداشتيم.متهمان پس از اقرار، صحنه جنايت را بازسازي كردند و در شعبه71 دادگاه كيفري پاي ميز محاكمه رفتند. متهم اصلي به قصاص محكوم شد و حكم به تأييد قضات شعبه17 ديوان عالي كشور رسيد. درحالي‌كه پرونده به اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شده بود تا مقدمات قصاص او فراهم شود، تيم صلح و سازش تلاش خود را براي رضايت از اولياي دم شروع كردند تا اينكه اولياي دم شرطي براي بخشش گذاشتند. آنها اعلام كردند چنانچه قاتل 600ميليون تومان پول جور كند، وي را مي‌بخشند. از همان زمان خانواده قاتل تلاش خود را كردند تا اينكه با جور كردن اين پول، اولياي دم رضايت دادند و از قصاص گذشت كردند. به اين ترتيب متهم از لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه خواهد شد.

کد خبر 350761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha