همشهری آنلاین: وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند گفت: متخصصان و شرکت‌های هلندی می‌توانند در زمینه نمک‌زدایی آب، لایروبی دریا و توسعه بندری به ایران کمک کنند.

متخصصان هلندی می‌توانند در زمینه نمک‌زدایی آب و توسعه دریایی به ایران کمک کنند

به گزارش ایرنا، "ملانی شولتز فان هیگن" سه‌شنبه شب در سفر به بندرعباس و نشست با استاندار هرمزگان افزود: شرکت‌های هلندی با داشتن سیستم‌های جدید آب و فاضلاب می‌توانند مشارکت و همکاری خوبی در زمینه نمک‌زدایی آب و لایروبی دریا با شرکت‌های ایرانی داشته باشند.

وی که همراه با هیاتی عالی رتبه تجاری در زمینه آب، توسعه بندری و دریایی به شهر بندرعباس سفر کرده بیان کرد: چهارشنبه ملاقاتی با مدیران دریایی استان هرمزگان خواهیم داشت و ضمن بازدید از ظرفیت‌های بندری و دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه لجستیکی، لایروبی، نمک‌زدایی آب دریا و آب شیرین‌کن به تبادل اطلاعات و انتقال تجربه می‌پردازیم.

وزیر محیط زیست هلند اظهارکرد: با وجود این که 11 بندر بزرگ در کشور ایران وجود دارد اما بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور هم از نظر لجستیکی، دسترسی و هم پهلوگیری کشتی‌های بزرگی، برای کشور ما حائز اهمیت بوده و مشتاق بازدید از این بندر بودیم.

شولتز فان هیگن ادامه داد: هلندی‌ها در گذشته نیز مراودات دریایی و تجاری زیادی با ایران داشتند و اکنون بعد از گذشت 400 سال از آن زمان، مشتاق دیدار و بازدید از ظرفیت‌های دریایی، تجاری و بندری بودیم.

وی با اشاره به این که استاندار هرمزگان بر مدیریت آب و محیط زیست تاکید داشتند، گفت: با بزرگ شدن اقتصاد، مسئولیت محیط زیست نیز بیش‌تر می‌شود و باید بدنبال راهی برای کمک به موضوع آب و محیط زیست باشیم.

"ملانی شولتزفان هیگن" وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند شامگاه سه‌شنبه در راس هیاتی متشکل از بازرگانان، تجار و فعالان اقتصادی کشور هلند وارد فرودگاه بندرعباس شدند و مورد استقبال استاندار هرمزگان و معاون وزیر نیرو قرار گرفتند.

وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند و هیات همراه قرار است تا در سفر یک و نیم روزه خود به بندرعباس از توانمندی‌های اقتصادی کشور در استان هرمزگان در حوزه سواحل و صنایع دریایی و امکانات و ظرفیت‌های مجتمع کشتی‌سازی و فراساحل ایرنا (ایزوایکو) بازدید کنند.

ملانی شولتز فان به دعوت وزیر نیرو کشورمان به ایران سفر کرده و پس از برگزاری دیدارهای متعدد (در طول یک هفته) در تهران با مقامات و مسئولان عالی کشورمان در سفر به بندرعباس بنا دارد تا از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های استان هرمزگان بازدید کند.

کد خبر 350685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha