همشهری آنلاین: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: امروز آب و محیط زیست از چالش‌های مهم کشور و استان مازندران است و دانش‌آموزان باید با این چالش‌ها آشنا شوند.

دانش آموزان با چالش‌های آب و محیط زیست آشنا شوند

به گزارش ایسنا، علی قاسمی در همایش مدیران مدارس میزبان دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان که در کانون شهید باهنر نوشهر بر گزار شد، با بیان این که آموزش و پرورش کلید توسعه جامعه است، اظهار کرد: بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه سرمایه انسانی است و راه رشد کشور در کلاس‌های درس، مدرسه و نگاه معلم است.

وی افزود: در نظام آموزش و پرورش بیش از آن که به دانش نیاز باشد به نگرش و بینش نیاز است زیرا اگر انسان‌هایی با سواد بدون نگرش داشته باشیم کارآیی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر این که باید در حوزه نگرش معلمان مدیران و سپس دانش‌آموزان توجه ویژه صورت گیرد، گفت: در آموزش و پرورش تابع یک غم مشترک هستیم و کلید توسعه جامعه در کلاس درس است.

قاسمی با بیان این که نقش‌آفرینی تنها اختصاص به خودمان نیست، تصریح کرد: ما در کشور چالش‌های بزرگی داریم که چالش منابع از چالش‌های بزرگ دنیا است.

وی مشکل کمبود آب را از مهم‌ترین چالش و مشکلات عنوان کرد و گفت: در برخی نقاط کشور مسئله آب بسیار جدی است و در استان مازندران نیز در شرق استان این مشکل احساس می‌شود که نیاز به مدیرت صحیح دارد.

این مسئول چالش محیط زیست را از دیگر مشکلات دانست و یادآور شد: باید فرزندانمان را به گونه‌ای تربیت کنیم که درک کنند زندگی تنها متعلق به خود نیست بلکه متعلق به همه کسانی است که در این دوره با ما زندگی می‌کنند و باید به مسائل زیست محیطی توجه شود.

قاسمی تاکید کرد: ما نیازمند نوع نگاه در مدیریتی هستیم که هم به ارزش‌های ملی وفادار باشد و هم بتواند در برنامه‌ها گنجانده شود و هم به چالش محیطی و آینده توجه کند.

وی با تاکید بر این که ما نیازمند انسان‌های چند بعدی هستیم ادامه داد: اگر این دانش‌آموز در آینده مدیر شد باید به جامعه بشری در همه ابعاد توجه کند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: همه صاحب‌نظران بر این عقیده هستند که سرمایه انسانی بر خلاف منابع فیزیکی اصلی‌ترین سرمایه توسعه کشور است.

قاسمی تصریح کرد: ما باید در آموزش و پرورش سیستم را به این سمت ببریم تا صاحبان تصمیم‌گیری کشور به این نتیجه برسند که راه توسعه کشور از آموزش و پرورش و کلاس‌های درس است.

وی خطاب به مدیران مدارس حاضر در این همایش گفت: 368 معلم با انگیزه تحویل شما داده شد و بعد از این بستگی به شما دارد که چگونه این معلم با همان انگیزه باقی بماند و آینده‌نگر باشد تا بتوانیم در کیفیت آموزش و پرورش موفق شویم.

قاسمی در پایان گفت: در حوزه نگاه ما به تعلیم و تربیت باید بیش‌تر کار شود و توجه بیش‌تر صورت گیرد.

کد خبر 349782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha