همشهری آنلاین: هوای بیشتر نقاط کشور پائیزی می‌شود، از این روی شاهد مه‌گرفتگی، باران و برف به تناسب موقعیت‌های جغرافیایی کشور خواهیم بود.

پائیز

به گزارش مهر سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد چهارشنبه 5 آبان در استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطق شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی نواحی شمال زنجان مه آلودگی و کاهش دید و در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی به دلیل بارش باران و برف لغزندگی جاده و کاهش شدید دید پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در سواحل گیلان و حاشیه غربی سواحل مازندران گاهی به سبب رگبار باران آب گرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود. از این رو توصیه می‌شود، برای حفظ ایمنی بویژه در عبور از جاده‌های کوهستانی یاد شده و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، اقدامات و پیش‌گیری‌های لازم به عمل آید.

بر اساس این اطلاعیه با افزایش مجدد سرعت باد در جنوب عراق خیزش گردوخاک با شدت بیشتر خوزستان، ایلام، نواحی غربی لرستان، نواحی جنوبی کرمانشاه و سپس در بعد از ظهر یا اوایل شب با غلظت کمتربه استان‌های همدان، مرکزی ، جنوب البرز و تهران گسترش یابد. انتظار می‌رود که شدت گردوخاک از اواخر چهارشنبه از غرب و اواسط پنجشنبه در مرکز و تهران کاهش یافته و شرائط هوای عادی حاکم شود.

بر اساس این اطلاعیه روز چهارشنبه بارش باران و کاهش دید به دلیل مه در دامنه‌های البرز در گیلان و غرب مازندران و بارش برف در ارتفاعات البرز غربی در جنوب گیلان، اردبیل، شمال زنجان و نوار شمالی و شرقی آذربایجان شرقی که موجب لغزندگی جاده در گردنه‌های کوهستانی می شود و گردوخاک در ایلام، خوزستان،کرمانشاه، لرستان و بتدریج با غلظت کمتر در اواخر وقت در همدان، مرکزی و تهران پیش‌بینی شده است.

کد خبر 350611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha