همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش مجدد دما در استان‌های نوار شمالی کشور و تداوم بارندگی در نقاط مختلف کشور خبر داد.

باران

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، سه‌شنبه 27 مهر، همچنان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد درگیلان، اردبیل و شمال آذربایجان  گلستان، مازندران، رخراسان شمالی، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی رخ خواهد داد شده  و از بعدازظهر این روز از میزان بارش در خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان و شرق مازندران کاسته خواهد شد. در این روز در ارتفاعات استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه چهارشنبه 28 مهر، در شمال غرب، شمال شرق، سواحل شمالی و ارتفاعات البرز بارش پراکنده رخ خواهد داد، افزود: شدت بارش امروز در گیلان و مازندران و روز سه‌شنبه در گیلان خواهد بود. همچنین در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 26 و 27 مهر، در ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و ارتفاعات دامنه‌های شمالی البرز بارش برف دور از انتظار نیست.

به گفته وظیفه، دریای خزر در دو روز آینده مواج خواهد بود، همچنین جاده‌های کوهستانی شمالی البرز بویژه جاده‌های مرتفع و گردنه‌های کوهستانی در سه روز آینده مه‌آلود و با کاهش دید افقی پیش‌بینی می شود.

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران در روز سه‌شنبه 27 مهر، کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 23 و 11 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 28 مهر، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 22 و 10 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 349694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha