دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از بارش برف در نیمه شمالی است و همچنین دمای هوا کاهش خواهد یافت.

جاده

به گزارش فارس، براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سه‌شنبه (11 آبان) با عبور متناوب امواج تراز میانی جو در سواحل خزر، ارتفاعات البرز غربی و شمال غرب کشور افزایش ابر، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر  سه‌شنبه با تقویت سامانه بارشی به تدریج در شمال غرب و  چهارشنبه علاوه بر شمال غرب در دامنه‌های جنوب البرز و سواحل خزر، برخی مناطق غرب و جنوب غرب همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در نواحی کوهستانی و سردسیر این مناطق‌، بارش به صورت برف رخ خواهد داد؛ شدت بارش‌ها در روز چهارشنبه در سواحل خزر، آذربایجان شرقی و زاگرس مرکزی است.

 سه‌شنبه در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور پدیده گردوخاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست، همچنین روز چهارشنبه به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی سواحل خزر علاوه بر تشدید بارش‌ها، کاهش محسوس دما نیز پیش‌بینی می‌‌شود.

چهارشنبه دریای خزر و همچنین ساعات پایانی روز سه‌شنبه و روز چهارشنبه غرب خلیج فارس مواج است.

 چهارشنبه ‌بارش باران گاهی رگبار و رعد برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان و در اواخر وقت در قزوین البرز، تهران و بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید به ویژه در بعد از ظهر در ایلام، لرستان، کردستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ، شمال خوزستان و شمال بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به سبب تشدید وزش باد در جنوب عراق، کویت و سپس مناطق میانی عراق احتمال تشکیل توفان گردوخاک وجود دارد که در این‌ صورت به سبب باد غربی و جنوب غربی نواحی جنوب غرب و غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

چهارشنبه دمای هوا در شمال غرب کشور به‌ویژه مناطق شمالی آن و سواحل دریای خزر بین 5 تا 10 درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت و در مناطق شمالی، آذربایجان شرقی و غربی ‌و اردبیل کمینه دما به حدود صفر درجه سلسیوس خواهد رسید. همچنین به سبب بارش برف و مه غلیظ در جاده‌های کوهستانی شمال غرب و شمال کشور انتظار می‌رود تردد جاده‌ای با اختلال همراه باشد از این رو توصیه می‌شود‌ ضمن رعایت نکات ایمنی اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.‌

روز آینده آسمان تهران قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب 25 و 15 درجه خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با دمای 24 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر کشور و شهرکرد با دمای 2 درجه بالای صفر سردترین شهر کشور خواهد بود.

کد خبر 351204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha