همشهری آنلاین: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اتصال شبکه تجاری به شبکه امنیتی، استراتژی جدید آمریکا درقالب دیپلماسی نوین است که هدف آن ضربه زدن به امنیت کشورهاست.

غلامرضا جلالی

به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا جلالی روز سه شنبه در پنجمین همایش پدافند غیرعامل، اظهار کرد: نباید به شبکه های تجاری و امنیتی در کشور بی توجه باشیم و باید به این موضوع به طور جدی بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: تهدیدات جدید، رویکرد ترکیبی امنیتی تجاری یافته است که اقداماتش تجاری است؛ بنابراین لازم است ، نگاه ترکیبی به تهدیدات داشته باشیم و بدانیم استراتژی مناسب در برابر این تهدیدات در پیش بگیریم.

سردار جلالی همچنین با اشاره به جنگ های نیابتی تصریح کرد: برخی از کشور های منطقه ممکن است با محاسبات اشتباه خود ما را درگیر جنگ های نیابتی کنند که البته تاکنون به دلیل بازدارندگی و افزایش هزینه این جنگ ها چنین اشتباهی صورت نگرفته است.

جلالی تهدیدات آتی کشور را بر محور دلارپایه تلقی کرد و افزود: باید تهدیدات اقتصادی را مفروض بدانیم و پشت خاکریز دلار برای تبادلات اقتصادی اقدام کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به استفاده از فناوری های بومی در سامانه های سایبری هم گفت: در حوزه صنعتی و انرژی باید تهدیدات جدی گرفته شود؛ چرا که این تهدیدات در حوزه سایبری و جنگ نرم از سوی دشمن تعبیه شده اند.

جلالی با بیان اینکه لبخند مسئولان سیاست خارجی ما به دشمن به پشتوانه قدرت نظامی ماست، تصریح کرد: اگر امروز امریکا می گوید از گزینه نظامی منصرف شده ایم این موضع گیری سیاسی نیست بلکه جو تاریخی است که قدرت دفاعی ما بر آنها تحمیل کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اظهار کرد: باید تمام دستگاه ها با رویکرد ترکیبی تهدیدات آشنا باشند وتهدیدات در بستر تجاری و اقتصادی را بشناسند.

جلالی قوانین حقوقی را چالش جدی پدافند غیرعامل برشمرد و اظهار کرد: وقتی قوانین درست تنظیم نشده باشد راه را برای مجرمان باز می کندو این امر تهدیدکننده است.

وی ادامه داد: اگر فناوری ها قابلیت بازدارندگی تهدید را دارند باید قوانین نیز تغییر کند. قوانین باید مرز میان جاسوس و تبادل فرهنگی را تعیین کنند؛مثلاً شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند در 20 سال گذشته به عنوان ابزار جاسوسی بوده اند اما امروز این گونه نیستند.

جلالی با تاکید بر اینکه باید به قوانین نگاه جامع داشته باشیم، اظهار کرد: اگر قوانین تغییر نکنند این امر، چراغ سبز تهدیدات است و تهدیدات وارد کشور می شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره مساله برجام هم گفت: با وجود تلاش های صورت گرفته درحوزه دیپلماسی و موضوع برجام، در برخی بحث ها موفق و برخی بحث ها ناموفق بوده ایم.

کد خبر 350597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha