همشهری آنلاین: سفیر ایران در عراق اعلام کرد چهار تن از تکنسین‌های ایرانی که در یک پروژه نیروگاهی در شهر کرکوک فعالیت می‌کردند در اثر حمله تروریستی به شهادت رسیدند.

ايسنا نوشت: حسن دانایی‌فر با اعلام این مطلب افزود: علاوه بر این سه نفر، پنج نفر دیگر مجروح شده‌اند. {ساعاتي پس از اظهارات سفير ايران یکی از مجروحان حادثه ترریستی در اثر شدت جراحات شهید شد و تعداد شهدای ایرانی این حادثه به چهار تن رسید}

او گفت:‌ اقدامات قانونی، حقوقی و امنیتی برای پیگیری وضعیت کشته شده‌ها و مجروحان و نیز انتقال مجروحان به کشور در اربیل در حال انجام است.

وی ادامه داد: در بامداد روز جمعه حملات متعددی در منطقه کرکوک صورت گرفت که یکی از این حملات در بخشی بوده است که یکی از کارگاه‌های مربوط به نیروگاه‌سازی که در آن پیمانکاران ایرانی هم مشغول فعالیت بودند را شامل می‌شود.

دانایی‌فر در ادامه اظهار کرد که اسامی شهدا و مجروحان این حمله تروریستی در زمان مناسب اعلام می‌شود.

سفیر ایران در عراق هم‌چنین در پاسخ به پرسشی درباره عملیات آزادسازی موصل و تامین امنیت جان ایرانیان در این منطقه خاطرنشان کرد: ما در موصل ایرانی نداریم و برای فعالیت در پروژه‌های اقتصادی ایرانی‌ها در استان‌های کردستان عراق و شهرهایی از جمله کرکوک حضور دارند.

وی در عین حال تاکید کرد: طبیعی است تحت تاثیر عملیات موصل مناطق شمالی و استان‌های اطراف موصل از این مساله متاثر شوند و می‌تواند این مناطق را ملتهب کند و چنین حوادثی (حادثه تروریستی در کرکوک) تکرار شود.

این دیپلمات ایرانی در رابطه با تامین امنیت زائران در مراسم اربعین حسینی نیز گفت:‌ ما در سال‌های گذشته اتفاق امنیتی خاصی را در جریان برگزاری مراسم اربعین نداشتیم و امیدواریم با توجه به همکاری خوب مردم و زائران امسال نیز این مراسم در امنیت کافی برگزار شود. تمهیداتی برای بهتر برگزار شدن این مراسم از سوی دولت عراق در نظر گرفته شده است و فکر می‌کنیم این مراسم مثل سال گذشته به خوبی انجام می‌شود.

او در پاسخ به این که عملیات موصل تاثیری بر مراسم اربعین به لحاظ امنیتی ندارد؟ تاکید کرد: مسیر راهپیمایی مراسم اربعین از منطقه موصل حدود ۷۰۰ کیلومتر فاصله دارد. در هر حال این عملیات شروع شده است و مسوولان نظامی عراق برنامه‌های‌شان را برای آزادسازی موصل از دست تروریست‌ها اعلام کرده و با دقت پیگیری می‌کنند.

کد خبر 350050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha