چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

کانال ۲۴ تلویزیون روسیه گفت‌وگوی ۳۰ دقیقه‌ای را با اسما اسد همسر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه انجام داده‌ که انتشار آن با بازتاب گسترده‌ای روبه‌رو شده‌است.

اسما اسد

اسما اسد 41ساله كمتر در رسانه‌ها حضور مي‌يابد و اين نخستين مصاحبه او طي 8سال گذشته است. آخرين بار از او گفت‌وگويي با نشريه فرانسوي ووگ در سال 2011منتشر شد. اسما اسد در مصاحبه ديروزش گفته‌است: بعد از 5سال جنگ معلوم است كه در هر خانه‌اي در سوريه غم و اندوه وجود دارد و خانه ما هم همينطور است.

او در ادامه گفته‌است: «من از ابتداي اين جنگ در سوريه بوده‌ام و هيچگاه به ترك كشور فكر نكردم. پيشنهادهايي به من داده شد كه سوريه را ترك كنم حتي گفتند كه تضمين و امان‌نامه براي من و فرزندانم مي‌دهند تا از كشور فرار كنم و اينها شامل تضمين‌هاي مالي هم بود.

حدس زدن اينكه اين پيشنهادها از جانب چه كساني مطرح شده و چه كساني به‌دنبال دادن اين تضمين‌ها بودند خيلي هم سخت نيست. آنها هيچ وقت دنبال تضمين امنيت من و فرزندانم نبوده‌اند و هدفشان فقط در هم شكستن اعتماد مردم به رئيس‌جمهور كشورشان بوده‌است. اين پيشنهادها از طرف سوريه‌اي‌ها مطرح نمي‌شد.»

اسما اسد در بخش ديگر اين مصاحبه گفته‌است: «مي‌دانم سوريه مي‌تواند خودش را بازسازي كند اما آنچه اكنون اهميت دارد اين است كه از پس عوامل داخلي و خارجي كه به اين جنگ دامن مي‌زنند و مي‌خواهند آن را طولاني كنند برآييم. سوريه دوباره روي پاي خودش مي‌ايستد.»

همسر رئيس‌جمهور سوريه با اشاره به فاجعه انساني كه در اين كشور صورت گرفته گفت: «عمق و شدت اين فاجعه فراتر از تصور است. بي‌خانماني، فقر، بيماري و رنج مردم رويدادي بي‌سابقه است.» او از نحوه پوشش اخبار سوريه در رسانه‌هاي غربي انتقاد كرد و گفت: «در رسانه‌ها فقط رنج آوارگان يا بخشي از مردم مورد تأكيد قرار مي‌گيرد و مدام روي آن زوم مي‌شود.

مردم آواره در همه جاي اين كشور هستند و رنج همه مردم به يك اندازه اهميت دارد و هيچ‌كس حق ندارد براساس خطوط روي نقشه ميان مردم و انسان‌ها فرق بگذارد.»اسما اسد در بخش ديگري از اين گفت‌وگو از ايران و روسيه به‌عنوان دوستان واقعي سوريه نام برد و گفت كه بعد از اعمال دشمني كشورها ازجمله آمريكا كه سوريه را تحريم كرد، اين دو كشور به كمك سوريه آمدند. اسما اسد همچنين درباره بشار اسد گفته؛ اين جنگ او را تغيير نداده‌است او آرام است و به خوبي فكر مي‌كند و مي‌توان با او درباره همه‌‌چيز صحبت كرد اما مسئوليت‌هايش بسيار سنگين شده‌اند.

اسما اسد تابعيت دوگانه سوريه‌اي - انگليسي دارد و در لندن بزرگ شده‌است. او مشاور سرمايه‌گذاري مالي و بانكي بوده و براي بنگاه‌هاي بزرگ مالي انگليسي - آمريكايي كار كرده‌است. اسما اسد در سال 2000و همزمان با به قدرت رسيدن بشار اسد با او ازدواج كرد و اكنون اين دو، 3فرزند دارند.

در سال‌هاي گذشته بارها رسانه‌هاي عربي و غربي شايعه فرار اسما اسد يا پناهندگي او را در كشور ديگري مطرح كردند. گاهي هم تصاويري ساختگي از حضور او در مراكز خريد غربي در اين رسانه‌ها منتشر شده است.

کد خبر 350002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha