همشهری آنلاین: معاون یگان ویژه حفاظت محیط زیست اظهار کرد: امروزه در مرزهای شرقی کشور، انواع پرندگان زینتی مورد قاچاق قرار می‌گیرند، همچنین در شمال شرق کشور اکثر خزندگان به صورت غیرقانونی از کشور خارج می‌شوند.

قاچاق پرندگان زینتی و خزندگان در مرزهای شرقی ایران

به گزارش ایسنا، منوچهر فلاحی در یک برنامه رادیویی با موضوع "چالش‌های حفاظت ازحیات وحش ایران" با اشاره به تهدیدهای قاچاق در کشور گفت: یکی از مشکلاتی که حیات وحش و محیط زیست ایران را مورد تهدید قرار می‌دهد، قاچاق است.

وی در خصوص قاچاق حیات وحش در کشور اظهار کرد: متاسفانه امروزه در مرزهای شرقی کشور، انواع پرندگان زینتی مورد قاچاق قرار می‌گیرند، همچنین در شمال شرق کشور اکثر خزندگان به صورت غیرقانونی از کشور خارج می‌شوند.

معاون یگان ویژه حفاظت از محیط زیست در خصوص سرنوشت حیوانات قاچاق شده عنوان کرد: صاحبان حیوانات قاچاق اکثر اوقات بعد از مدتی حیوانات گرفته شده را به صورت نامطلوب در طبیعت رها کرده و زندگی آن‌ها را به خطر می‌اندازند.

هومن جوکار مدیر ملی پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی نیز با اشاره به از دست رفتن زیستگاه‌های طبیعی و شکار در کشور، گفت: فراهم نبودن امکانات و بودجه کافی برای رفع مشکلات محیط زیست یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های زیست محیطی در کشور به حساب می‌آید.

وی همچنین در خصوص جزیره‌ای شدن زیستگاه‌های حیات وحش در ایران اظهار کرد: یکی از دلایل جزیره‌ای شدن زیستگاه‌های حیات وحش تاسیس جاده است، در حالی که جاده‌سازی همواره توسعه و پیشرفت را به همراه دارد.

مدیر ملی پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در همین باره ادامه داد: خوشبختانه سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ عنوان اجازه جاده‌سازی در مناطق زیستی حیات وحش را صادر نمی‌کند.

کد خبر 349919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha