همشهری آنلاین: سخنگوی رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت گفت: در ادامه دومین روز از ششمین رزمایش فدائیان حریم ولایت، هواپیماهای بومی صاعقه با بمب‌های ۵۰۰ پوندی اهداف فرضی بر روی باندهای پروازی منطقه نبرد را با موفقیت منهدم کردند.

صاعقه

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روز خوش، اجرای عملیات سوخت گیری هوایی را بخش دیگری از این رزمایش بزرگ عنوان کرد و گفت: جنگنده بمب افکن‌های فانتوم، سوخت‌گیری هوایی از هواپیمای سوخت رسان را به منظور نفوذ در عمق منطقه نبرد و افزایش شعاع عملیاتی در دستیابی به اهداف برد بلند را با اجرای ماموریت pop cover توسط هواپیماهای اف 14 را اجرا کردند.

وی خاطرنشان کرد: هواپیماهای ترابری سی 130 نیز عملیات بارریزی تاکتیکی و چترریزی در ارتفاع بالا و متوسط را در شرایط تهدید به صورت شبانه در منطقه رزمایش اجرا کردند.

ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی روز گذشته (دوشنبه) در پایگاه شهید بابایی اصفهان و با رمز 'یاحسین بن علی' در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.

در این رزمایش سه روزه انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت رسان و انواع پهپادها حضور دارند و بخشی از توان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در صیانت و دفاع از حریم هوایی میهن اسلامی به نمایش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 349840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha