همشهری آنلاین: ناوگروه رزمی نیروی دریایی ارتش روسیه شامل دو رزم ناو از یگان‌های دریایی خزر روسیه صبح امروز از بندرگاه انزلی وارد آبهای جمهوری اسلامی ایران شد.

ناوگروه‌

به گزارش تسنیم، دو رزم ناو از یگان‌های دریایی خزر روسیه صبح امروز از بندرگاه انزلی وارد آبهای جمهوری اسلامی ایران شدند.

وزارت دفاع روسیه هدف از سفر این ناوگروه به جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان را افزایش و تحکیم همکاری‌های بین المللی بین کشورهای حاشیه خزر اعلام کرده است.

نظامیان روسیه با ناو موشک انداز تاتارستان و ناوچه موشکی گرادسویاژسک و ناوهای پشتیبانی به فرماندهی ناخدا یکم بابسکوف به بندرانزلی سفر کردند.

این چهارمین حضور ناوگروه‌های روسی در جمهوری اسلامی ایران است و پیش از این و در سال‌های 1386 و 1393 و 1394 ناوگروه‌های این کشور با هدف ارتقاء روابط دوستانه به ایران سفر کرده بودند.

گفتنی است که قرار بود این ناوگروه روز گذشته وارد آب‌های ایران شود اما به‌دلیل وضعیت بد جوی دیروز این امر میسر نشد و امروز صبح از بندرگاه انزلی وارد ایران شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرماندهان ناوگروه روسیه در این سفر دو روزه با فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و استاندار گیلان دیدار دارند.

این ناوگروه از شهرهای لاهیجان، رشت و همچنین منطقه آزاد انزلی بازدید می‌کند و پرسنل نیروی دریایی جمهوری اسلامی نیز در ناوهای روسی حضور می‌یابند.

کد خبر 349839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha