همشهری آنلاین: ناوگروه نیروی دریایی ارتش شامل ناوشکن "دماوند" و ناو موشک‌انداز "جوشن" صبح امروز با بدرقه فرمانده ناوگان شمال نداجا به سمت بندر باکو اعزام شد.

ناوشکن

به گزارش تسنیم، ناوشکن "دماوند" و ناو موشک‌ انداز "جوشن" صبح امروز در قالب یک ناوگروه از بندرانزلی راهی بندر باکو در کشور آذربایجان شد.

امیر دریادار افشین رضایی حداد صبح امروز در مراسم اعزام ناوشکن دماوند و ناو موشک‌انداز جوشن به سمت بندر باکو در جمع افسران نیروی دریایی اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام آور صلح و دوستی در منطقه است.

فرمانده ناوگان شمال نداجا با اشاره به اینکه دریا، دوستی‌ها را به هم نزدیکتر می‌کند، افزود: اعزام ناوشکن دماوند به باکو برای منافع دو کشور ایران و آذربایجان مفید است.

فرمانده منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع)، مرز خشکی ایران و آذربایجان را قابل توجه دانست و گفت: کشور جمهوری آذربایجان علاقه قابل توجهی به ارتباط با ایران دارد.

امیر رضایی حداد با بیان اینکه دریا بسیار زیبا و دوست داشتنی است، اظهار کرد: اگر آماده حضور در دریا نباشیم دریا می‌تواند مشکلاتی برای ما ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: افسران اعزامی به بندر باکو باید به‌گونه‌ای مأموریت خود را انجام دهند که ایمنی آن‌ها به خطر نیفتد و جمهوری آذربایجان نیز برنامه استقبال ویژه‌ای تدارک دیده است.

فرمانده نداجا در شمال کشور تأکید کرد: افسران اعزامی باید به‌طور کامل و از هر نظر آماده باشند و از تجربیات خود استفاده کنند.

امیر رضایی حداد افزود: حضور ناوگروه‌های مختلف از کشورهای حاشیه دریای خزر در بنادر ایران و اعزام ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشورهای مذکور جزو برنامه‌های این نیرو است که به‌صورت مرتب و در فواصل زمانی متناوب انجام می‌شود.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: هدف از این رفت وآمدهای دریایی انتقال پیام صلح و دوستی کشورهای منطقه حوزه دریای خزر به یکدیگر و به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در سواحل کشورهای همسایه است.

فرمانده منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نداجا با اشاره به مأموریت ناوگروه اعزامی به کشور آذربایجان گفت: تا پایان امسال حضور ناوگروه‌های دریایی کشورهای منطقه در بنادر جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر از جمله برنامه‌های این نیرو است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ناوشکن دماوند دارای 100 متر طول و هزار و 300 تن وزن است و با دارا بودن سیستم‌های ناوبری و راداری پیشرفته از مجهزترین و به‌روزترین ناوشکن‌های با دانش بومی در نوع خود است.

این ناوشکن با بهره گیری از فناوری دیجیتالی و استفاده از سیستم‌های ردیابی و راداری مدرن به مکانیزم خودمراقبتی مجهز بوده و دارای قدرت و سرعت مانور در نبردهای دریایی است.

شکل سازه‌ای این ناوشکن منحصر به فرد بوده و دارای سامانه جلوبری و رانش قدرتمند و مجهز به مکانیسم‌های کشف و شناسایی اهداف مختلف آبی و خاکی و نبرد با آنها است.

کد خبر 349547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha