همشهری آ»لاین: مراسم استقبال از ناوگروه ۴۳ نیروی دریایی ارتش صبح امروز با حضور امیر دریادار سیاری در منطقه دوم دریایی ولایت این نیرو برگزار شد.

ناوگروه

به گزارش تسنیم، مراسم استقبال از ناوگروه 43 نیروی دریایی راهبردی ارتش صبح امروز با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در منطقه دوم دریایی ولایت این نیرو برگزار شد.

در این مراسم فرمانده نیروی دریایی ارتش اجرای موفقیت آمیز مأموریت ناوگروه‌های این نیرو را نشان دهنده عملی شدن تدابیر فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) دانست و گفت: یکی از افتخارات نیروی دریایی راهبردی ارتش این است که علیرغم تمامی مشکلات اقتصادی و محرومیت سواحل مکران، کارکنان و خانواده های ولایتمدار این نیرو در راستای عمل به تدابیر و فرامین معظم له به‌عنوان پیشگامان و طلایه داران آبادانی این سواحل، مشغول انجام خدمت و برقراری امنیت مناطق جنوب شرق کشور و همچنین آبهای آزاد و بین‌المللی هستند.

وی حضور و استقرار یگان های نیروی دریایی راهبردی ارتش را حرکتی جهادی توصیف کرد و افزود: این اقدام نداجا مصداق بارز مبارزه با توطئه‌های استکبار و استعمار است، چرا که استکبار جهانی در طول سالیان متمادی پیش از وقوع انقلاب اسلامی، تمام تلاشش در مسیر دور کردن و عدم دسترسی ملت شریف ایران به سواحل مکران و ممانعت از بهره‌برداری از این گنج پنهان قرار گرفته بود و امروز با نگاه بلند مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، افق روشنی برای این مناطق که مورد غفلت و بی‌مهری واقع شده بود متصور است.

سیاری در ادامه خاطرنشان کرد: کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش بایستی در راه پوشاندن جامه عمل به رهنمودها و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) تمام تلاششان را بکار گیرند همچنانی که تا کنون در این خصوص موفق بوده و حاصل این کوشش نیز عنایت ویژه معظم له به مجموعه این نیرو بوده است.

در ابتدای این مراسم، ناخدایکم تاج الدینی فرمانده ناوگروه 43 نیروی دریایی راهبردی ارتش طی گزارشی گفت: این ناوگروه توانسته است با پیمودن 2550 مایل دریایی ضمن شناسایی و رهگیری یگان های شناور و پروازی نظامی سایر کشورها، 155 شناور تجاری و نفتکش را مورد رصد و در صورت لزوم اسکورت قرار دهد.

وی اجرای موفقیت آمیز رزمایش مشترک دریایی ایران و پاکستان را از جمله مأموریت های مهم ناوگروه 43 نیروی دریایی راهبردی ارتش عنوان کرد.

ناوگروه 43 نداجا متشکل از چهار فروند یگان شناور اعم از ناو پشتیبانی رزمی لاوان، ناوهای موشک انداز فلاخن و خنجر، ناو پشتیبانی کنارک و همچنین یک فروند بالگرد AB از هجدهم شهریورماه سال جاری به ماموریت در آبهای آزاد و بین المللی عازم شد.

کد خبر 348660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha