همشهری آنلاین: رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی از طرح‌هایی که در راستای محرومیت زدایی، بهداشت، آموزش با استفاده از ظرفیت سربازان باشد استقبال می‌کنیم.

موسی کمالی

به گزارش ایرنا، سردار موسی کمالی در نشست مشترک با معاونین وزراء و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، این مطلب را عنوان کرد و گفت: در اجرای اصل 147 قانون اساسی و عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب، دولت هم می تواند از سربازان در حوزه های آموزش، پژوهش، جهادکشاورزی، بهداشت و نظایر آن استفاده کند.

وی در ادامه به توافقی که با دولت در راستای محرومیت زدایی از کشور انجام شد، اشاره کرد و گفت: سربازی که ما می خواهیم باید در همین راستا باشد و ما سرباز را برای امور ستادی و اداری نمی توانیم استفاده کنیم.

کمالی با بیان اینکه طبق قانون، 50 درصد از نیروی انسانی مورد نیاز خود را از طریق سربازان تامین می‌کنیم، افزود: دستگاه‌ها باید ببینند که در حوزه آموزش، تحقیقات، پژوهش چه استفاده‌ای می‌توان از سربازان کرد، البته بعضا طرح‌ها و صحبت‌ها، ایده‌های خوبی است اما بعدا که در چهارچوب نوشته درمی‌آید می‌بینیم که نظرات ما را تامین نمی‌کند.

وی با اشاره به این که برای واگذاری سرباز نمی خواهیم ماموریت یک سازمان و وزارتخانه برایمان تشریح شود گفت: اهمیت یک سازمان بر همگان مشخص است اما اینکه سرباز آنجا چکار می‌کند برای ما مهم است و باید اقدامات آن مشخص شود.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به وضعیت آموزشی کشور گفت: خوشبختانه با توجه به شمار دارندگان مدارک کارشناسی و ارشد ما می‌توانیم نیروهای موردنظر را در اختیار دولت قرار دهیم.

سردار کمالی با تاکید بر این که باید از ظرفیت سربازان در دستگاه‌ها بهتر استفاده شود گفت: توقع ما این است که حقوق قانونی سربازان اعم از خوراک، پوشاک و نظایر آن رعایت شود و بنا به تخصص آنها در دستگاه استفاده شوند.

وی با اشاره به موضوع آموزش و بیمه سربازان یادآور شد: بودجه و اعتباراتی که به نیروهای مسلح وارد می شود برابر موجودی و نیاز سازمان‌ها است. عزیزانی که دنبال سرباز بوده یا سرباز دارند باید به موضوع آموزش و بیمه او فکر کنند. این منطقی نیست که سربازی را به دستگاهی واگذار کنیم و بعدها آن سرباز دچار مشکل شود.

کد خبر 349548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha