همشهری آنلاین: مرکز فیلم «لینکلن»، «رابرت دنیرو» را به عنوان دریافت کننده امسال جایزه دستاورد سینمایی «چاپلین» معرفی کرد.

سینما

به گزارش ایسنا، رابرت دنيرو صاحب نام و 73 ساله جایزه دستاورد سینمایی «چاپلین» در سال 2017 را یه پاس40 سال حضور در حرفه بازیگری در آثاری چون «خیابان‌های پایین شهر»، «گاو خشمگین»، «پدر خوانده 2» تا آثار جدیدتری چون «کتابچه بارقه امید» دریافت می‌کند، ضمن این که وی یکی از بنیانگذاران اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم «ترایبکا» در آمریکا نیز هست. 

«دنیرو» طی مراسمی که از سوی مرکز فیلم لینکلن برگزار می‌شود و با حضور میهمانان ویژه و نمایش بخش‌هایی از فیلم‌های او همراه خواهد بود، جایزه دستاورد سینمایی «چاپلین» را دریافت می‌کند و به جمع چهره‌های مطرحی چون «آلفرد هیچکاک»، «الیزالبت تیلور»، «مریل استریپ»، «بیلی وایلدر» و «مورگان فریمن» می‌پیوندد که پیش از این موفق به دریافت این جایزه شده‌اند.

«رابرت دنیرو» تاکنون در بسیاری از ژانرهای سینمایی به ایفای نقش پرداخته است، برای مثال در سینمای وحشت آثاری چون «فرانکشتاین» (1994) و «موهبت الهی»(2004) را دارد، در سینمای کمدی شاهکاری چون «سلطان کمدی» را در کارنامه دارد که نقش مقابل «جری لوئیس»، کمدین بزرگ تاریخ سینما را بازی کرد، در ژانر ورزشی در فیلم ماندگار «گاو خشمگین» بازی کرد که به عقیده برخی منتقدین بهترین فیلم ورزشی تاریخ سینما است و در ژانر گنگستری هم فیلم «رفقای خوب» و «تسخیرناپذیران» را در کارنامه هنری‌اش دارد.

این بازیگر 73 ساله که بازی در بیش از 100 فیلم سینمایی را در کارنامه هنری دارد،  علاوه بر کسب جایزه اسکار برای بازی در فیلم «پدرخوانده»، در سال 1981 برای فیلم «گاو خشمگین» بهترین بازیگر مرد جوایز گلدن گلوب شد، در سال 1993 شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را گرفت، در سال 2000 جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره سن‌سباستین را گرفت و در سال 2008 جایزه مشارکت چشم‌گیر در صنعت سینما را از کارلووی‌واری دریافت کرد.

وی اخیرا در فیلم ورزشی «دست‌های سنگی» به کارگردانی «جاناتان جاکوبوویچ» بازی کرد که امسال در جشنواره کن رونمایی شد و قرار است از تاریخ 26 اوت اکران عمومی خود را آغاز کند و «کمدین» جدیدترین فیلم اوست که قرار است در ادامه سال برای حضور در فصل جوایز سینمایی اکران شود.

مراسم چهل‌وچهارمین دوره جایزه سالانه «چاپلین»  روز 8 می 2017 (18 ادریبهشت 96) برگزار می‌شود.

کد خبر 349533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha