همشهری آنلاین: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ویژه برنامه‌های این آستان مقدس در روز تاسوعا و عاشورای حسینی را اعلام کرد.

اجتماع دسته‌های زنجیرزنی در حرم شاهچراغ (ع)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سلامی از برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران شیرازی از ساعت 9 صبح روز تاسوعای حسینی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) خبر داد و گفت: پس از این مراسم معنوی در ساعت 11 صبح نیز پرچم حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر روی گنبدهای حضرت احمدبن موسی (ع) و حضرت سید میرمحمد (ع) برافراشته می‌شود.

وی با اعلام اینکه در عصر تاسوعا هیئت‌های زنجیرزنی به سمت حرم مطهر حرکت کرده و عزاداری شب عاشورا در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود، افزود: در صبح روزعاشورا دسته‌های زنجیرزنی از نقاط مختلف شیراز به سمت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) حرکت می‌کنند و در ظهر عاشورا نیز نماز جماعت ظهر عاشورا در این آستان مقدس برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات وارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی ومحمدی (ع) به برنامه‌های شام غریبان اشاره کرد و گفت: از ساعت 19 روز عاشورا نیز مراسم لاله‌گردانی خدام همانند سال‌های گذشته با حضور بیش از یکهزار خادم خواهر و برادر، برگزار و خادمان آستان مقدس در این شب در کنار زائران و مجاوران به اجرای مراسم لاله‌گردانی و عزاداری می‌پردازند.

کد خبر 349145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha