‌نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید یک طرح جامع عملیاتی درخصوص مجموعه شهر آفتاب تدوین و عملیاتی شود.

قاسم ميرزايي نيكو با بيان اينكه برپايي نمايشگاه شهر آفتاب اقدام زيبايي بود كه توسط شهردار تهران صورت گرفت، اظهار داشت: موقعيت شهر آفتاب از نظر قرار گرفتن در مسير جاده اصلي، همجواري با فرودگاه، دوري از محيط مركزي شهر و امكانات و خدماتي كه در آنجا فراهم شده است شرايط ويژه‌اي دارد اما متراژ زمين آن با توجه به افق ترسيم شده براي شهر آفتاب كم است كه اين مسئله بايد مورد توجه قرار گيرد.

مؤسس و رئيس مركز توسعه و تجارت جمهوري اسلامي ايران در دوبي همچنين درخصوص تبديل شهر آفتاب به مركز تجارت جهاني ايران ابراز كرد: در اين مورد بايد يك طرح جامع، علمي و عملياتي ترسيم شود و مشابه چنين طرحي را بنده انجام داده‌ام تحت عنوان دهكده جهاني كه در آن ابتدا مي‌توان از استان‌ها شروع كرد، سپس آن را به سراسر كشور گسترش داده و كشور‌هاي همسايه و به‌خصوص كشور‌هاي اسلامي را نيز در آن سهيم كرد. وي در اين خصوص ادامه داد: ثبات، آرامش و امنيت موجود در كشور با توجه به شرايط بحراني منطقه خاورميانه اين فرصت را براي ما به‌وجود آورده و ما مي‌توانيم با تبديل شهر آفتاب به شهر نمايشگاهي دائمي به ايجاد مركز تجارت جهاني در آن اميدوار باشيم كه اين مستلزم اقدامات مؤثر و عملياتي است.

ميرزايي نيكو اضافه كرد: زيرساخت‌هاي مهم و اساسي چون مترو، نزديكي به فرودگاه و نزديك بودن به بزرگراه خليج‌فارس ويژگي‌هاي اساسي است كه براي تبديل شدن به مركز تجارت جهاني بسيار حائز اهميت است. رايزن بازرگاني پيشين ايران در امارات درخصوص افق‌هاي پيش‌روي شهر آفتاب گفت: كشور براي نشان دادن توانمندي‌ها، پتانسيل‌ها و نقاط قوت خود نيازمند توجه به نمايشگاه شهر آفتاب است چرا كه هم در وسعت بين‌المللي و هم داخلي ما نيازمند‌ آن هستيم.

کد خبر 348831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha