چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دفاع از افغانستان وظیفه مهم ناتو است. این نکته چهارشنبه (۲۴ اکتبر) در پی دیدار وزراى دفاع ۲۶ کشور عضو پیمان اتلانتیک شمالى ناتو، در هلند مطرخ شد

به گزارش رادیو دولتی آلمان، در دیدار وزراى دفاع کشورهاى عضو پیمان نظامى ناتو در هلند، المرت فن میدل کوپ، وزیر دفاع این کشور، از همبستگى کشورهاى عضو با افغانستان سخن گفت و از دفاع از این کشور به عنوان وظیفه مهم ناتو نام برد.

وزراى دفاع ۲۶ کشور عضو پیمان اتلانتیک شمالى، ناتو، در روز چهارشنبه (۲۴ اکتبر)، در نوردوایک در هلند گردهم آمدند تا در مورد مسائل امنیتى روز جهان با یکدیگر تبادل نظر کنند. مهمترین موضوع دیدار، مسئله افغانستان بود.

رهبران نظامى نیروهاى چهل هزار نفرى ایساف در افغانستان خواهان افزایش تعداد سربازان، هلى کوپترها و هواپیماهاى حمل و نقل و همینطور نیروهاى کمکى آموزشى براى ارتش افغانستان شده اند.

یاپ دو هوپ شفر، دبیر کل ناتو ضمن تأکید بر این نکته که پیمان ناتو از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان جلوگیرى خواهد کرد، اظهار داشت:

”مهمترین مسئله این است که ما و جامعه بین المللى در افغانستان نیروهایى را مورد حمایت قرار دهیم تا این کشور بتواند هر چه سریعتر به روى پاى خود بایستد. ناتو کمک مى کند که این روند هر قدر ممکن است کوتاهتر گردد.“

فرانس یوزف یونگ، وزیر دفاع آلمان نیز با ذکر این نکته که آلمان هم اکنون ۳۵۰۰ سرباز در افغانستان مستقر کرده است، از تمایل کشورش براى حمایت بیشتر از افغانستان یاد کرد.

وی گفت: ”ما در نظر داریم که نیروهاى آموزشى خود را براى آماده سازى نظامیان افغانستان در شمال این کشور تا سه برابر افزایش دهیم. هدف ما باید این باشد که هرچه سریعتر افغانستان بتواند کنترل امنیت کشور را خود برعهده گیرد. به همین جهت این کشور به نظامیان آزموده و به نیروى پلیس توانمند نیازمند است.“

یونگ، وزیر دفاع آلمان در سخنان امروز خود در جلسه وزراى دفاع ناتو بر این امر تأکید کرد که کشورش نیروهاى نظامى به جنوب افغانستان ارسال نخواهد کرد.

این موضوعى است که مورد انتقاد آمریکا، بریتانیا و کانادا، یعنى کشورهایى است که در جنوب افغانستان نیروهاى خود را مستقر کرده‌اند.

کد خبر 34874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز