مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

شبستان مسجد بقیه‌الله ‌الاعظم(عج) محله حصارک منطقه ۵ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محمدباقر قالیباف شهردار تهران،‌ مدیران شهری و جمعی از ایلامی‌های مقیم تهران افتتاح شد.

شبستان مسجد بقیه‌الله ‌الاعظم(عج)

 طرح اين مسجد در 5 طبقه و زيربناي بيش از 2هزار مترمربع بوده است. كلنگ ساخت اين مسجد 8 بهمن91 زمين‌خورده بود. حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي‌گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري در مراسم افتتاح اين شبستان بر لزوم آشنايي نسل جوان با انجام مراسم و شعائر مذهبي تأكيد كرد و گفت: پيش از احداث اين مسجد اين ملك مكاني بلاتكليف و بي‌استفاده بود كه به بركت نام بقيه‌الله(عج) هم‌اكنون به مكاني پرفضيلت براي انجام امور مذهبي و فرهنگي تبديل شده است. حجت‌الاسلام محمدي‌گلپايگاني اظهار كرد: اميدواريم اين مكان‌ها به كانوني براي آموزش جوانان در مسير فرهنگ عاشورايي تبديل شود.

  • اهميت اجتماعي مسجد

محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در مراسم افتتاح اين شبستان گفت: همانطور كه نماز را در مسجد برپا مي‌كنيم، بايد به خدمت به محرومان هم در مسجد توجه داشته باشيم. وي تأكيد كرد: همه ما باور داريم كه پيروزي و شكل‌گيري انقلاب اسلامي و همچنين افتخارآفريني دوران دفاع‌مقدس ريشه در فرهنگ محرم و صفر، اهل‌بيت(ع) و عاشورا دارد. شك نكنيد حفظ و تداوم انقلاب نيز در گرو وفاداري به راه سيدالشهدا(ع) و فرهنگ جهاد و شهادت در تمامي عرصه‌هاست. وي با اشاره به اهميت جايگاه مساجد تأكيد كرد: مسجد خانه خداست و در خانه خداوند يك وظيفه مهم اجتماعي برعهده تمامي ما قرار دارد؛ در عين برپايي نماز و توجه به تمامي ابعاد ديني بايد به سبك زندگي نيز توجه داشته باشيم؛ چراكه متأسفانه روزبه‌روز گسترش تهاجم فرهنگي را در ابعاد مختلف شاهد هستيم و همه از اين تهاجم فرهنگي آسيب مي‌بينيم. شهردار تهران با تأكيد بر اينكه مسجد در همه ابعاد بايد پاسخگوي مردم باشد، اظهار كرد: روزي كه كلنگ اين مسجد بر زمين زده مي‌شد، يكي از بحث‌هاي شكل‌گيري اين مسجد آن بود كه از مردم شريف، متدين و محرومان و فقراي استان ايلام ياد كنيم و به تمامي مردم اين استان از ملكشاهي، آبدانان، شيروان، چنگوله، ميمك، صالح‌آباد تا دهلران، مهران و... خدمت‌رساني كنيم؛ به مردمي كه فرزند بيمار دارند و تمامي دارايي خود را به فروش مي‌رسانند تا به تهران بيايند و فرزند خود را درمان كنند.

وي تأكيد كرد: همانطور كه نماز را در مسجد برپا مي‌كنيم، بايد به خدمت به محرومان هم توجه داشته باشيم. روزي كه كلنگ اين مسجد را زديم قرار شد هيچ‌كدام از مستضعفاني كه از استان ايلام به تهران مي‌آيند احساس بي‌كسي نكنند، بلكه احساس كنند هم استاني‌ها و همشهري‌هاي آنها در اينجا هستند و به اميد اين مسجد و كمك يكايك شما براي درمان به تهران مراجعه كنند. قاليباف گفت: اگر شهداي مدافع حرم را نگاه كنيم، مي‌بينيم چه كساني شهيد مي‌شوند و براي انقلاب خون مي‌دهند. از اين‌رو نبايد آنها را فراموش كنيم. بايد همه به قول و قرارها وفادار باشيم تا به مردم مستضعفي كه انقلاب كردند و امروز نيز پاي انقلاب ايستاده‌اند، خدمت‌رساني كنيم.

شهردار تهران در پايان گفت: در عين اينكه مديريت، كار و افتخار اين مسجد براي ايلامي‌هاي مقيم تهران است اما فراموش نكنيم كه در اين محل هستيم و همه اهالي محل نيز بر اين مسجد حقي دارند. مطمئن هستم با روحيه مهمان‌نوازي و گرم شما مردم ايلام حتما خدمات‌رساني لازم به اهالي محله نيز صورت خواهد گرفت.

  • لزوم خدمت بي‌توقع

مردم ايلام از محبان ولايت و حافظان ائمه اطهار(ع) در طول اعصار هستند. حجت‌الاسلام والمسلمين محمدنقي لطفي، امام جمعه ايلام در اين‌باره گفت: اين شور و اشتياق، باعث شد ايجاد پايگاه‌هايي مذهبي و معنوي براي آنها در تهران و مشهد در دستور كار قرار گيرد و در اين ايام شاهد 2اتفاق مهم كلنگ‌زني زائرسرا و مكاني مذهبي براي ايلامي‌ها در مشهد و احداث مسجد در تهران باشيم كه اميدواريم باعث انسجام بيش از پيش مردم و عمل به شعائر مذهبي شود. وي تأكيد كرد: هم‌اكنون در استان شاهد ايجاد شور و اشتياق مردمي براي خدمت بي‌توقع و بي‌منت به زوار اباعبدالله(ع) و مشتاقان برگزاري مراسم اربعين حسيني در كربلاي معلي هستيم. به گفته وي، به فضل الهي مردم به شكلي خودجوش از هم‌اكنون زمينه پذيرايي از زوار امام حسين(ع) را فراهم كرده‌اند و اميدواريم مسئولان كشوري و استاني نيز به وظايف خود در قبال اين موضوع مهم عمل كنند.

کد خبر 348585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha