سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهادت کوچک‌ترین فرد حاضر در کربلا، حزن‌انگیزترین رخداد در واقعه‌ی عاشوراست. تاثیرگذاری این اتفاق باعث شد محمود فرشچیان شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) را دستمایه‌ی یکی از آثار معروف نگارگری خود قرار دهد.

تجسمی

به گزارش ایسنا، مظلومیت کوچکترین فرزند امام حسین (ع) و نحوه‌ی شهادت او، آن‌قدر تاثیرگذار است که پس از گذشت ۱۴ قرن از واقعه‌ی عاشورا هنوز هم تکرار روایت شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) دل‌ها را به در می‌آورد. محمود فرشچیان - نگارگر پیشکسوت - که آثار بسیاری را با موضوع امامان معصوم (ع) و چهره‌های دینی خلق کرده، شهادت این نوزاد شش ماهه را در یکی از تابلوهایش به تصویر کشیده است.

نام تابلوی نگارگری فرشچیان با موضوع شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) «هدیه عشق» است. او این اثر را در سال ۱۳۸۱ خلق کرد. ابعاد این تابلو ۷۲*۹۵ سانتی‌متر است و فرشچیان از تکنیک اکریلیک روی مقوای ماکت برای خلق آن استفاده کرده است.

در تابلوی «هدیه عشق» نمایی کلی از پیکر علی‌اصغر (ع) روی دستان پدرش به تصویر کشیده شده است. در این اثر هنری که به روایت شهادت علی‌اصغر (ع) وفادار است، تیری بر گلوی فرزند سیدالشهدا (ع) اصابت کرده و او را به شهادت رسانده است. حالت دستان امام حسین (ع) در این اثر هنری به‌گونه‌ای تصویر شده که انگار فرزندش را به‌عنوان یک هدیه به پیشگاه پروردگار تقدیم می‌کند. به همین دلیل، نام اثر «هدیه عشق» انتخاب شده است.

 

کد خبر 348526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha