دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

همشهری دو - الهام فیروزبخت: گاهی انسان در زندگی روزمره خود گرفتار مشکلاتی می‌شود که برطرف کردن شان از تصورش خارج است.

دعا

 طبيعي‌ترين واكنشي كه همه‌ ما براي برطرف‌شدن گرفتاري انجام مي‌دهيم دعا و راز و نياز با خداست، چرا كه دعا برقراري ارتباط‌ بنده با خداست و اين ارتباط انسان را اميدوار و دلگرم به قدرتي برتر مي‌كند؛ البته دعا كردن فقط براي زمان‌هاي بحراني نيست و به ما توصيه شده هيچ‌وقت دست از دعا برنداريم و براي كوچك‌ترين نيازهايمان هم دعا كنيم. به همين دليل، معمولا در همه خانه‌هاي ايراني چند كتاب دعا وجود دارد؛ از مفاتيح‌الجنان بگيريد تا دعاهاي طلقي تك‌برگ. اما اگر قصد خريد كتاب دعا براي خانه‌تان را داريد يا در آستانه‌‌ماه محرم ‌مي‌خواهيدكتابچه‌هاي كوچك يا دعاهاي كارتي براي هيئت عزاداري بخريد بهتر است از انواع اين كتاب‌ها و قيمت‌هاي‌شان با خبر باشيد.

  • مخصوص جانماز

كتاب‌هايي كه تعداد صفحات‌شان كم است و داراي جلد شوميز هستند و برگه‌هايي از جنس معمولي دارند معمولا در قطع نيم‌جيبي يا بغلي هستند و قيمت بالايي هم ندارند؛ زيارت عاشورا، حديث كسا‌، دعاي توسل و دعاي كميل همگي از دعاهايي هستند كه براي استفاده‌ در مواقع و مراسم خاص به‌صورت تكي چاپ مي‌شوند. اين نوع كتاب‌ها را اگر بخواهيد به‌صورت كم و محدود خريداري كنيد، براي خريد هر عدد بايد 1000تومان پرداخت كنيد ولي اگر قصد خريد اين كتاب‌ها به‌صورت عمده را داريد هر عدد را مي‌توانيد 700 تا 800تومان خريداري كنيد. اين كتاب‌ها معمولا 17سوره از قرآن و مجموعه‌اي از ادعيه و اذكار واردشده از سوي معصومين(ع) در موضوعات مختلف را دارا هستند.

  • همراه و جيبي

مجموع ادعيه‌ در قطع جيبي و جلد شوميز در اين دسته قرار مي‌گيرند. داراي برگه‌هاي معمولي بوده و تعداد صفحات‌شان چيزي بين 190تا 200صفحه است. اين كتاب‌ها حدودا 2هزار و 500تومان قيمت دارند اما اگر بخواهيد اين نوع كتاب را به‌صورت عمده خريداري كنيد از تخفيف 200تا 300توماني برخوردار مي‌شويد.

  • همراه و درون كيف

اين نوع كتاب‌ها همان 190تا 200صفحه دارند اما در قطع بزرگ‌تر يعني در قطع نيم‌ربعي چاپ مي‌شوند. جلدشان شوميز روكش‌دار است كه از جلد شوميز معمولي كمي مرغوب‌تر است. اين‌نوع كتاب‌ها علاوه بر چندين سوره از قرآن و ادعيه برگزيده كه بيشتر مورد استفاده قرار مي‌گيرند داراي زيارتنامه‌ها و آداب نمازهاي مختلف هستند. اين كتاب‌ها قيمتي بين 5تا 7هزار تومان دارند.

  • براي كتابخانه‌‌خانه‌

كليات مفاتيح‌الجنان در قطع بغلي يا منتخب مفاتيح در قطع جيبي در اين دسته قرار مي‌گيرند. البته براي جلد اين نوع كتاب‌ها ديگر از جنس شوميز استفاده نمي‌شود و در اكثر موارد جلد مقوايي براق براي آنها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. قيمت اين كتب از 12هزار تومان به بالاست. بسياري از كتاب‌هاي دعا زيپ‌دار و جلد چرمي هستند. اگر اين كتب بدون ترجمه و داراي كاغذ معمولي باشند قيمت‌شان حدودا 20هزار تومان است ولي اگر كاغذ اين كتاب‌ها گلاسه و متن آن داراي ترجمه باشد چيزي بين 25تا 35هزار تومان قيمت دارد. اين را هم بدانيد كه نوع خط و ترجمه تأثير چنداني بر قيمت كتب ادعيه در اين سطح كيفيت، نمي‌گذارد.

  • طلقي، كم‌حجم و سبك

دعاهايي كه به‌صورت كارت‌هاي پرس‌شده توليد مي‌شوند معمولا براي مواردي استفاده مي‌شوند كه مردم دوست دارند اين دعاها هميشه همراهشان باشند؛ چرا كه هم كم حجم و سبك هستند و هم مي‌شود درون كيف پول قرارشان داد بدون اينكه فضايي را اشغال كنند. اين دعاها به‌صورت تك برگ، دو برگ و سه‌برگ عرضه مي‌شوند و به‌صورت يك‌رو و دو رو هستند. قيمت تك‌برگ‌ها 150تا 200تومان است و ‌ هر برگ اضافه‌قيمت‌شان را 200تومان بالا مي‌برد. اين قيمت مربوط به خريدهاي جزئي است. اما اگر بخواهيد به‌صورت عمده خريداري كنيد بهتر است اين دعاها را از خود چاپخانه‌ها خريداري كنيد و از تخفيف 200ريالي آن برخوردار شويد.

  • مناسب براي وقف

كتاب‌هايي كه معمولا براي وقف انتخاب مي‌شوند در قطع جيبي و داراي جلد شوميز هستند و سوره‌هايي از قرآن و ادعيه برگزيده را شامل مي‌شوند. اين كتابچه‌ها‌ در حالت معمول، به‌صورت عمده 2هزار تومان قيمت دارند اما چون كتاب‌هاي مخصوص وقف معمولا عكسي از درگذشته را روي نخستين برگه دارند، حدود 500تا 600تومان قيمت كتاب را بالا مي‌برد؛ يعني خريد هر عدد از اين كتاب‌ها 2هزار و 600تومان هزينه دارد.

  • مفاتيح الجنان براي اندرويد و IOS

 اين نرم‌افزارها در 2نسخه فارسي و عربي ارائه شده و امكان بزرگ‌نمايي، تغيير نوع و اندازه قلم، امكان دسترسي سريع به ادعيه و زيارات معروف از خصوصيات اين نرم‌افزار كاربردي است. اين نرم افزار رايگان است و شما با يك جست‌وجوي ساده مي‌توانيد آن را براي گوشي ‌تان دانلود كنيد. براي اجراي اين برنامه بايد دقت داشته باشيد درگوشي شما حتما از زبان فارسي پشتيباني كند در غيراين صورت نرم‌افزار قابل اجرا و استفاده نخواهد بود.

  • دعاهاي صوتي

مجموعه‌اي از دعاهاي برگزيده در اين برنامه جمع‌آوري شده كه شما مي‌توانيد با دانلود اين برنامه و بعدتر با دانلود هر كدام از دعاها كه بيشتر از آنها استفاده مي‌كنيد، دعاها را با نوايي خوش گوش كنيد. اين برنامه را نيز مي‌توانيد به‌صورت كاملا رايگان دانلود كنيد.

  • دعاهاي مخصوص ايام محرم

بيشترين دعاهايي كه در ايام محرم خوانده مي‌شود، زيارت عاشورا، زيارت علقمه، زيارت آل‌ياسين و دعاي توسل است. اين دعاها را مي‌توانيد هم به‌صورت كتابچه‌هاي كوچك در قطع نيم‌جيبي خريداري كنيد و هم مي‌توانيد به‌صورت نرم‌افزار براي گوشي ‌تان دانلود كنيد. دانلود اين دعاها هزينه‌اي برايتان نخواهد داشت اما اگر بخواهيد مجموع اين دعاها را در قالب يك كتاب داشته باشيد بايد هزار تا هزار و پانصد تومان هزينه كنيد.

کد خبر 348333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha