سومین دوره جشنواره تاکسیران برتر در محل سالن همایش‌های شهید آوینی برگزار شد.

قالیباف

محمدباقر قاليباف شهردار تهران در اين جشنواره ارتقاي فرهنگ رانندگي و ترافيك در شهر تهران را از ضروريات زندگي توصيف كرد و گفت: رانندگان تاكسي مي‌توانند بيشترين نقش را در اين موضوع داشته باشند چرا كه توجه به فرهنگ ترافيك در سلامت، كاهش اتلاف وقت، كاهش آلودگي هوا، ايمني و آسايش بيشتر اثر‌گذار است.

وي با بيان اينكه «زحمات تاكسيرانان بر هيچ انسان منصفي پوشيده نيست» گفت: در يك نگاه بسيار ساده شاهد هستيم كه در طول روزها، هفته‌ها، ‌ماه‌ها و سال و در فصول مختلف سال، سختي كار تاكسيرانان وجود دارد و آنها مشكلاتي از گرماي هوا در تابستان تا سرماي زمستان، ترافيك سنگين، فشار اعصاب، آلودگي هوا و... را تحمل مي‌كنند ولي اين شغل سخت را براي خدمتگزاري انتخاب كرده و انجام وظيفه مي‌كنند. وي ادامه داد: در سال‌هاي گذشته تاكسيران‌هاي شهر ما از برخي امتيازات استفاده مي‌كردند؛

به‌عنوان نمونه در سال‌هاي بسيار دور دقت مي‌شد تا خودرويي غيراز تاكسي در سطح شهر مسافر سوار نكند، همچنين هر زماني كه بحث سهميه بنزين مطرح بود، بين خودروهاي عمومي و تاكسي‌ها با ديگر خودروها تفاوت قائل بودند اما هر كدام از اين امتيازات در مقاطع مختلف و به دلايل متفاوتي كنار گذاشته شد. قاليباف با تقدير از تلاش تاكسيرانان در شهر تهران، گفت: تاكنون آن چيزي كه در توان مديريت شهري بوده و آنچه در اختيار و قدرت ما براي كمك به تاكسيرانان بوده است، دريغ نكرده‌ايم.

همچنين شوراي اسلامي شهر تهران‌ همراهي لازم را در تصويب لوايح و طرح‌هاي مربوط به تاكسيرانان انجام داده‌است. وي با اشاره به گذشت و محبت تاكسيرانان در شهر تهران، تصريح كرد: يك تاكسيران رقم قابل توجهي پول در خيابان پيدا مي‌كند، با وجود آنكه به بخش كوچكي از اين پول براي درمان فرزند خود نيازمند بوده است اما حاضر نشده ‌كه در اين امانت خيانت كند؛ اين فرهنگ يك كار ارزشمندي است كه با هيچ‌چيز قابل تقدير نيست.

  • جاي خالي فرهنگ

شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: حين اينكه ما به شما خدمت لازم را نكرده‌ايم اما از شما يك درخواست در زمينه گسترش فرهنگ ترافيك در شهر تهران دارم كه اميدوارم آن را به‌حساب بزرگواري خودتان بگذاريد. وي فرهنگ ترافيك در شهر تهران را يكي از مشكلات جدي دانست و گفت:

در يك دهه گذشته كارهاي عمراني زيادي در شهر تهران در زمينه تكميل بزرگراه‌ها، شبكه معابر، زيرگذرها، تونل‌ها، پل‌ها و تقاطع‌ها صورت گرفته است، به‌نحوي كه ديگر نقاط بحراني در شهر تهران نداريم. قاليباف يادآور شد: در طول يك دهه گذشته بيش از تمامي دوره شهرداري تهران پل ساخته شده و تقاطع‌هاي موجود نيز زيرگذر و يا روگذر شده اند.

همچنين بزرگراه‌هاي زيادي براي تسهيل تردد در شهر ساخته شده است. در اين شرايط امروز نه تعداد ماشين‌هاي ما بيشتر از ماشين‌هاي ديگر شهرهاي همسطح دنياست و نه اتوبان‌هاي ما كمتر از آنهاست. شهردار تهران يادآور شد: هم‌اكنون زيرساخت‌هاي تهران نسبت به‌خودروهاي موجود در سطح شهر، در مقايسه با ديگر شهرهاي دنيا شرايط بهتري دارد اما آن چيزي كه ما را رنج مي‌دهد عدم‌استفاده درست از اين زيرساخت‌هاست به‌گونه‌اي كه به‌دليل فرهنگ غلط رانندگي، آثار اين زيرساخت‌ها را در ارتقاي كيفيت زندگي مشاهده نمي‌كنيم.

شهردار تهران ارتقاي فرهنگ رانندگي و ترافيك در شهر تهران را از ضروريات زندگي توصيف كرد و گفت: رانندگان تاكسي مي‌توانند بيشترين نقش را در اين موضوع داشته باشند چرا كه توجه به فرهنگ ترافيك در سلامت، كاهش اتلاف وقت، كاهش آلودگي هوا، ايمني و آسايش بيشتر اثر‌گذار است.

کد خبر 348295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha