جمعی از اهالی تئاتر و سینما شامگاه شنبه در تالار اصلی تئاتر شهر گرد هم آمدند تا چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد داوود رشیدی را با حضور خانواده و دوستداران آن مرحوم گرامی بدارند.

مراسم رشیدی

به گزارش همشهري، در آغاز اين مراسم با اجراي منصور ضابطيان نماهنگي از زندگينامه مرحوم رشيدي با صداي خود او به نمايش درآمد و در ادامه نمايشي كوتاه به نويسندگي و كارگرداني محمد رحمانيان و بازي احسان كرمي اجرا شد. اجراي زنده رضا يزداني و پخش بخش‌هايي از آثار آن مرحوم ازجمله «چشم به راه گودو»، «پيروزي در شيكاگو»، «منهاي دو» و «آقاي اشميت كيه؟» از ديگر بخش‌هاي برنامه بود.

حميد امجد يادداشتي در يادبود بازيگر فقيد خواند و محمود دولت‌آبادي، جعفر والي و رحمانيان در سخنان خود به رشيدي اداي احترام كردند. مرضيه برومند هم با بيان اينكه مرحوم رشيدي بر گردن هنرمندان تئاتر كودك و عروسكي حق دارد، ساخته شدن بسياري از مجموعه‌هاي خوب مانند «مدرسه موش‌ها» و «خونه مادربزرگه» را مديون دوران مديريت رشيدي در تلويزيون دانست. او خطاب به شوهر خواهر خود گفت: آقاي رشيدي از تو سپاسگزارم كه باعث شدي سينماي كودك داشته باشيم.

در بخش پاياني مراسم، احترام برومند همسر، فرهاد و ليلي فرزندان و سينا بانكي نوه مرحوم رشيدي روي صحنه حاضر شدند. برومند به نمايندگي از خانواده رشيدي گفت: امشب بسيار تحت‌تأثير زحماتي قرار گرفتم كه همه دوستان كشيدند. وظيفه ما زنده نگه داشتن نام داوود است. به همين دليل تصميم گرفتيم يك روز ميان سالروز تولد و فوت او نمايشنامه‌خواني داشته باشيم و عوايد آن را به امور خيريه اختصاص دهيم. تنديسي هم به يكي از هنرمندان عرصه سينما و تئاتر اهدا مي‌كنيم.

مراسم يادبود زنده‌ياد داوود رشيدي با حضور گسترده اهالي سينما و تئاتر برگزار شد كه از آن جمله مي‌توان به هنرمنداني چون منيژه حكمت، سعيد ملكان، علي دهكردي، سيامك صفري، آزاده پورمختار، هرمز هدايت، اكبر زنجانپور، سعيد و كمند اميرسليماني، رضا بابك، كيومرث پوراحمد، ايرج راد، مهدي شفيعي، ابوالحسن داوودي، فرهاد توحيدي و... اشاره كرد.

کد خبر 348269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha