چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اکثریت اعضای مجلس شورای ملی سوئیس با تصویب قانون ممنوعیت برقع موافقت کرد. در صورتی که شورای ایالت‌ها نیز این قانون را به تصویب برساند، در سراسر کشور لازم‌الاجرا خواهد بود.

مجلس سوئیس به ممنوعیت استفاده از برقع رای داد

به گزارش دويچه وله، در حالی که بحث در برخی از کشورهای اروپایی درباره‌ی طرح ممنوعیت پوشش کامل زنان در مجامع همگانی ادامه دارد، "شورای ملی" سوئیس با اجرای قانون ممنوعیت برقع موافقت کرد.

این طرح که از سوی حزب ملی محافظه‌کار سوئیس (SVP) به مجلس ارائه شده بود، با رای مثبت ۸۸ نماینده در برابر ۸۷ مخالف و 10 رای ممتنع به تصویب رسید.

اعضای مجلس "شورای ملی" از نمایندگان ۲۶ کانتون این کشور تشکیل می‌شود.

در مرحله‌ی بعدی، مجلس سنای این کشور به بررسی مصوبه می‌پردازد. کارشناسان معتقدند که طرح قانونی ممنوعیت پوشش کامل زنان و روبنده از سوی مجلس سنا تائید نخواهد شد.

اوایل سال جاری مسیحی، اکثریت اعضای کمیسیون سنا مخالفت خود را با ارائه‌ی طرح اعلام کردند. به گفته‌ی سخنگوی کمیسیون، شمار زنانی که در سوئیس با برقع در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند، بسیار اندک است و ضرورتی برای وضع قانون در این زمینه وجود ندارد.

در حال حاضر هواداران حزب ملی محافظه کار سوئیس در حال گردآوری امضا در حمایت از طرح "بله به ممنوعیت حجاب" هستند. قرار است تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷ نزدیک به ۱۰۰ هزار امضا به این منظور جمع‌آوری شود..

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که بیش از ۶۰ درصد از واجدین شرایط در سوئیس به این طرح رای مثبت خواهند داد.

تا کنون تنها کانتون تسین از ابتدای ماه ژوئن، استفاده از برقع و روبنده را ممنوع اعلام کرده است.

کد خبر 347888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha