چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

همشهری دو - بهاره جلالوند: کم‌کم محرم از راه می‌رسد و حال و هوای شهر با رسیدن محرم حسابی عوض می‌شود و هیئت‌های عزاداری زیادی در سراسر کشور شروع به فعالیت می‌کنند.

عطر بوی سیب

برپايي چنين هيئت‌هايي، نيازمند مقدمات فراواني است و بانيان برگزاري هيئت‌هاي عزاداري بايد از قبل به فكر آماده‌سازي اين مقدمات باشند. چهاردهمين نمايشگاه فرهنگي «عطر‌سيب» كه در بوستان ولايت برگزار شده، فرصت خوبي را براي بانيان هيئت‌ها فراهم كرده تا بتوانند تمام مايحتاج مورد نياز براي برگزاري مراسم عزاداري را از اين نمايشگاه با تخفيف تهيه كنند.

  • با خيال راحت خريد كنيد

خريد كردن آن هم به‌صورت عمده، متنوع و در حجم زياد، كار چندان راحتي نيست. بسياري از افرادي كه براي مراسم عزاداري تدارك مي‌بينند، بايد براي تهيه لوازم و مايحتاج مورد نياز هيئت‌هاي خود، به قسمت‌هاي مختلف تهران بروند كه اين مسئله وقت و هزينه زيادي را در پي دارد. اما برگزاري نمايشگاه فرهنگي عطر سيب، باعث شده كه افراد بتوانند هر چيزي را كه در ايام محرم نياز دارند، از يك‌جا تهيه كنند و ديگر نيازي نيست كه از اين مغازه به آن مغازه بروند. نمايشگاه به‌طور كلي داراي چند سالن اصلي است كه در هر سالن، تعداد زيادي غرفه وجود دارد و امكان انتخاب را به مشتري مي‌دهد تا بتواند بهترين كالاي مورد نظر خود را خريداري كند. سالن‌ تجهيزات صوتي، سالن اقلام تبليغاتي و محصولات فرهنگي، سالن فرهنگي، سالن لوازم برقي و صنعتي و سالن تجهيزات آشپزخانه و مواد غذايي، سالن‌هاي اصلي اين نمايشگاه محسوب مي‌شوند. در اين نمايشگاه هر چيزي را كه به محرم مربوط مي‌شود به‌راحتي مي‌توانيد پيدا كنيد. حتي اگر به لباس مشكي براي عزاداري نياز داريد، مي‌توانيد آن را تهيه كنيد. يكي از مزيت‌هاي نمايشگاه، نزديك بودن غرفه‌ها به يكديگر است كه مانع از خستگي شما مي‌شود. چرخ‌دستي و گاري‌هاي كوچك حمل بار هم وجود دارد كه مي‌توانيد با خيال راحت هر چيزي را كه خريديد، بدون اينكه نگران وزنش باشيد تا محل پارك ماشين‌تان حمل كنيد. پارچه‌هاي مشكي، خواربار، گوشت، پرچم، باند، بلندگو، ميكروفون، پنكه‌هاي عطرپاش، ظروف يكبار مصرف، ديگ، اجاق‌گاز، آبكش، لامپ، بنر، جاروبرقي، فرش مخصوص هيئت، قرآن و... خلاصه هر چيزي كه مرتبط با محرم است در اين نمايشگاه مي‌توان پيدا كرد.

  • خواربار، مرغوب ولي ارزان

در سالن مخصوص خواربار همه مواد غذايي‌اي كه براي پختن يك نذري خوشمزه مورد نياز است وجود دارد. از گوشت گرفته تا ادويه و زعفران، يكي از مزيت‌هاي اين نمايشگاه تخفيف كالاها محسوب مي‌شود. براي مثال در يكي از غرفه‌ها برنج هندي كيلويي 4هزار و 700تومان به فروش مي‌رسد درحالي‌كه صاحب غرفه همين برنج را در خارج از نمايشگاه به قيمت 5هزار و 400تومان مي‌فروشد. مثال ديگر قيمت زرشك است كه در نمايشگاه 27هزارتومان به فروش مي‌رسد ولي در مغازه بايد آن را با قيمت خيلي بالاتر خريداري كرد. برخي از غرفه‌ها علاوه بر تخفيف همگاني كه مختص نمايشگاه‌ است، باز هم براي مشتريان تخفيف درنظر مي‌گيرند يعني هر چقدر كه بيشتر خريد كنيد، تخفيف بيشتري خواهيد گرفت. تخفيف‌ها به همين چند كالا ختم نمي‌شود و هر چيزي را كه بخواهيد مي‌توانيد با تخفيف بخريد براي مثال آن دسته از افرادي كه قصد دارند ايستگاه صلواتي برپا كنند و به عزاداران چاي بدهند، مي‌توانند چاي مرغوب را با 25درصد تخفيف خريداري كنند.

  • ظروف پرمصرف

يكي از مهم‌ترين و پرمصرف‌ترين لوازمي كه بايد براي هيئت‌ها خريداري كرد، ظروف يكبار مصرف است. در نمايشگاه عطر‌سيب مي‌توان ظروف يكبار مصرف استانداردي پيدا كرد كه بدون نگراني و دغدغه مي‌توان در آنها غذاهاي گرم ريخت. از همه مهم‌تر اينكه ظروف يكبار مصرف در نمايشگاه عطر سيب بين 20تا 30درصد تخفيف دارند و خريدن تعداد زيادي از اين ظروف، بسيار مقرون به‌صرفه است.

  • ديگ يادت نره

برخي از هيئت‌ها براي درست كردن غذاهاي نذري، ديگ و وسايل مورد نياز را از سال‌هاي قبل دارند ولي آن دسته از افرادي كه مي‌خواهند به‌تازگي نذري درست كنند بايد حتما ديگ، ملاقه، كفگير و... را براي اين منظور تهيه كنند. پيدا كردن يك ديگ خوب آن هم با قيمت مناسب چندان كار راحتي نيست. اما در نمايشگاه عطرسيب مي‌توان به‌راحتي ديگ مورد نظر را پيدا كرد. براي خريدن ديگ آلومينيومي كافي است كيلويي 11هزار و 500تومان هزينه كنيد. يكي از مزاياي خريد از نمايشگاه اين است كه قيمت يادشده هم براي ديگ چكشي و هم براي ديگ پرسي است درحالي‌كه اگر بخواهيد ديگ را از بيرون تهيه كنيد بايد براي يكي از انواع ديگ، بهاي بيشتري بپردازيد. تمام لوازم آشپزخانه كه از آلومينيوم ساخته شده‌اند، به قيمت كارخانه به فروش مي‌رسند در واقع به شكل عرضه مستقيم به‌دست مشتري مي‌رسند.

  • اجاق‌گاز زير قيمت بازار تهران

اجاق‌گاز يكي از لوازم ضروري محسوب مي‌شود و هر هيئتي بايد يك اجاق گاز داشته باشد تا با چاي يا غذا از عزاداران حسيني پذيرايي كند. اجاق گازهايي كه در نمايشگاه عطر سيب به فروش مي‌رسند با 25تا 30درصد تخفيف عرضه مي‌شوند و حتي قيمت آنها زير قيمت بازار تهران است. در واقع اگر از اين نمايشگاه اجاق گاز مورد نظرتان را بخريد هم در هزينه‌ها صرفه‌جويي كرده‌ايد و هم دردسرهاي جاي پارك، طرح ترافيك و... كه براي بازار رفتن پيش روي‌ شماست را نداريد. اجاق‌گاز تك‌شعله در اين نمايشگاه 20هزارتومان به فروش مي‌رسد و گران‌ترين‌ آن حدود 270هزار تومان قيمت دارد. يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين اجاق گازها كيفيت خوب آنهاست كه مي‌توانيد با خيال راحت آنها را بخريد.

  • موتور برق كم مصرف

بسياري از هيئت‌هاي عزاداري حداقل يك موتور برق دارند اگر شما هم قصد داريد موتور برق بخريد، بهتر است آن را از نمايشگاه عطر سيب تهيه كنيد. موتور برق‌ها حدود 15درصد تخفيف دارند و به‌دليل تنوع محصولات، قدرت انتخاب بالايي خواهيد داشت. خريد موتور برقي كه با گاز مايع يا گاز شهري كار مي‌كند برايتان مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود چون بنزين هزينه بيشتري را به همراه دارد. اين نوع موتور برق، ضمن داشتن ايمني بيشتر، دردسرهاي موتوربرق بنزيني را نخواهد داشت. از همه مهم‌تر اينكه آلودگي كمتري به همراه دارد و يك سال هم گارانتي براي آن درنظر گرفته‌اند. اين موتوربرق با تخفيف نمايشگاهي با قيمتي حدود 2ميليون و 800هزار تومان به فروش مي‌رسد.

 

  • بدون واسطه خريد كنيد

پرچم، پارچه مشكي و هر چيزي كه براي هيئت خود نياز داشته باشيد در اين نمايشگاه قابل خريداري است. پرچم‌هاي ديواري زرباف كه قابليت شست و شو دارند و بسيار زيبا هستند، در اين نمايشگاه با 35تا 40درصد تخفيف به فروش مي‌رسند. همچنين مي‌توانيد پارچه‌هاي ديواري مخصوص هيئت‌ها را با قيمتي در حدود متري 1500تا 5هزارتومان خريداري كنيد. قيمت پرچم در نمايشگاه از 3هزار و 500تومان تا 14هزار تومان است. تمامي اين محصولات بدون واسطه و مستقيما از كارخانه توليد و به‌دست مصرف‌كننده مي‌رسد پس خريد اين محصولات از نمايشگاه حسابي به نفع شماست.

  • چطور برويم؟

نمايشگاه فرهنگي عطر سيب از دوم تا يازدهم مهرماه، از ساعت 9صبح تا 9شب در بوستان ولايت آماده خدمت‌رساني به مردم است. براي رفتن به آن بهتر است از بزرگراه شهيد تندگويان برويد. نمايشگاه در نزديكي‌هاي درب شماره دو بوستان ولايت قرار گرفته و حوالي محله خاني‌آباد است. از درهاي ديگر بوستان هم مي‌توانيد برويد فقط حواس‌تان باشد كه درصورت پياده‌شدن در ايستگاه متروي زمزم، حدود يك ساعت پياده‌روي پيش روي شماست. اما اگر مي‌خواهيد راحت‌تر به بوستان ولايت برسيد بهتر است به ميدان راه‌آهن برويد و از آنجا يك تاكسي سوار شويد و به بوستان ولايت برويد.

  • محصولاتي كه در نمايشگاه نيست

در نمايشگاه عطر سيب مي‌توانيد انواع و اقسام سي‌دي‌هاي مداحي، دستگاه‌هاي تبديل صوتي، باند و... را پيدا كنيد اما حواس‌تان باشد اگر قصد خريد زنجير، پر براي علم يا طبل و سنج داريد، در اين نمايشگاه نمي‌توانيد چنين محصولاتي را پيدا كنيد. البته سربندهايي كه نام ائمه اطهار(ع) روي آنها نوشته شده، با تعداد بالا قابل خريداري است. همچنين مي‌توانيد پنكه‌هاي جديدي كه قابليت انتشار گلاب دارند، براي هيئت خود خريداري كنيد.

کد خبر 347777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha