رئیس مرکز آمار ایران ضمن اعلام افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در سرشماری سال۱۳۹۵، از درنظر گرفتن اینترنت رایگان برای شرکت‌کنندگان در سرشماری سال۱۳۹۵ به‌صورت الکترونیکی خبر داد.

 به گزارش ايسنا، اميدعلي پارسا اظهار كرد: از روند سرشماري در ‌روز‌هاي گذشته راضي بوديم. با اين همه به‌دليل مشكلاتي كه در بخش فني پيش آمد و استقبال انجام شده با پيش‌بيني‌ها تناسب نداشت، برخي مراجعه‌كنندگان در پروسه شركت در سرشماري با مشكل مواجه شدند.

با اين حال با تلاشي كه مسئولان بخش فني مركز آمار ايران كردند، مشكلات فني سايت سرشماري برطرف شده و نتيجه آن شد كه مراجعه‌كنندگان از ديروز ساعت 7صبح توانستند ظرف 7 تا 8 دقيقه فرم‌هاي سرشماري خود را پر كنند. رئيس مركز آمار ايران همچنين اضافه كرد: به‌دليل مشكلات فني پيش آمده مجموع 2روز اول تعداد شركت‌كنندگان در حدود 30هزار نفر بود، ولي با برطرف‌شدن مشكلات فني شركت‌كنندگان به شكل چشمگيري افزايش پيدا كردند و نتيجه آن شد كه بين ساعت 7 تا 9صبح ديروز حدود 20هزار نفر در سرشماري شركت كردند.

وي درباره‌ ميزان مشاركت استان‌ها اظهار كرد: طبيعتا ميزان مشاركت استان‌ها بر حسب ضريب نفوذ اينترنت در آن استان‌ها خواهد بود، ولي بر همين مبنا از همان 20هزار شركت‌كننده‌اي كه بين ساعت 7 تا 9صبح ديروز ثبت‌نام كرده‌اند 3976خانوار به تهران تعلق دارند، 1381خانوار به خراسان رضوي تعلق داشته، 1531خانوار به استان فارس و 1447خانوار به استان اصفهان تعلق داشته و به‌ترتيب بيشترين شركت‌كنندگان در سرشماري الكترونيكي سال1395 را اختصاص داده‌اند.

پارسا با بيان اينكه روند شركت در سرشماري به‌صورت الكترونيكي صعودي است، افزود: انتظار ما اين است كه استقبال همچنان افزايش يابد و خانوارهاي ايراني با توجه به اينكه شركت‌كردن در سرشماري به‌صورت الكترونيكي براي خود آنها نيز راحتي بيشتري به همراه دارد، به شركت در سرشماري الكترونيكي مبادرت كنند. پارسا همچنين از شركت‌كنندگان در سرشماري الكترونيكي سال1395 درخواست كرد: اطلاعات مورد نياز در سرشماري را شامل اطلاعات شناسنامه، كدپستي و غيره در اختيار داشته باشند تا پروسه تكميل فرم طولاني نشود.

وي در مورد تمديد سرشماري الكترونيكي، گفت: هنوز صحبت در مورد تمديد زود است و حتي ممكن است استقبال از سرشماري الكترونيكي و رسيدن به سقف پيش‌بيني شده زودتر از موعد مقرر انجام‌ و سرشماري الكترونيكي تمام شود و همه‌‌چيز بستگي به اين دارد كه استقبال خانوارهاي ايراني از سرشماري الكترونيكي در روزهاي آينده چه ميزان باشد.

کد خبر 347600

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha