همشهری آنلاین: نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف کشور با صدور بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های جداگانه‌ای فرارسیدن سی و ششمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی داشتند.

دفاع مقدس

به گزارش ایرنا، در این بیانیه ها و اطلاعیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، از فداکاری ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس تجلیل شده است.

  • سازمان اوقاف خواستار تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان شد

روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه در این اطلاعیه که به مناسبت فرا رسیدن سی و ششمین سالروز 8 سال دفاع مقدس منتشر شده با بیان اینکه امنیت، آسایش و رفاه امروز را مدیون دفاع جانانه و دلاورانه ملت ایران در دوران دفاع مقدس هستیم، آمده است: اگر نظام اسلامی امروز با سرعت و در سایه امنیت و اقتدار در مسیر پیشرفت و توسعه گام بر می دارد و در تمامی عرصه ها مقتدرانه شاهد پیشرفت و تعالی و حرکت رو به جلو هستیم ؛ به برکت مقاومت و ایثار و جانفشانی شهیدان و مجاهدت های ایثارگران،رزمندگان و بسیجیان در دوران دفاع مقدس است.

سازمان اوقاف وامور خیریه در این بیانیه با تأکید بر این که امروز هم می توان به تأسی از فرهنگ 8 سال مقاومت در دوران دفاع مقدس، توطئه ها و تحریم های دشمن را خنثی کرد، آمده است: ملت ایران، مسئولان، مدیران و تصمیم گیران و تصمیم سازان در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز امروز به تأسی از فرهنگ پایداری و مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمن و توجه به ظرفیت ها و توان داخلی و بهره گیری از ظرفیت های نسل جوان می توانند ایران عزیز را به ساحل امنیت و آرامش و رفاه برسانند.

در پایان این بیانیه با تبریک و تهنیت و گرامیداشت 8 سال حماسه ، ایثار و جانفشانی های دوران دفاع مقدس به حماسه آفرینان آن دوران، بر ترویج، تبیین و تعمیم فرهنگ و ارزشهای والای دفاع مقدس برای نسل جوان حال و آینده و فرهنگ سازی این حماسه ها تأکید شده است.

  • بیانیه جمعیت فرزندان شاهد و ایثار گر نواندیش خدمتگزار

روابط عمومی و ارتباطات جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار نیز با صدور بیانیه ای به مناسبت فرارسیدن سالگرد دفاع مقدس اضافه کرد پس از هشت سال دوران دفاع مقدس بر همگان ثابت شد که باید انقلاب اسلامی را به رسمیت بشناسند. بارقه های امید بعد از شکست جبهه کفر در دل مردمان آزاده جهان شکل گرفت و نور انقلاب اسلامی از ایران به سراسر جهان تابید تا این نور عظیم تبدیل به کابوسی برای شیطان اکبر و ایادی آن شود.

در این بیانیه آمده است: فرماندهی هشت سال دفاع مقدس از طلایی ترین و الهام بخش ترین مؤلفه های قابل تأمل در صحنه جنگ تحمیلی بوده و نشان می دهد حضرت امام خمینی (ره) براساس اندیشه های دفاعی ناب خود با فرماندهی و مدیریتی هوشمندانه، به تولید فرهنگ مقاومت و دفاع و تقویت ایمان، روحیه و انگیزه فرماندهان و رزمندگان و مردم پرداخته اند.

این بیانیه در ادامه می افزاید: قطعا شکستن دیواره نفوذناپذیر صهیونیسم متجاوز و اشغالگر برابر مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان که بیداری وجدان جهانی را رقم زده است، مرهون الگوی مقاومت و ایستادگی شهیدان و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس ایرانیان در مصاف با رژیم بعثی صدام و حامیان منطقه ای و فرا منطقه ای آن است و امروز جبهه مقاومت در سوریه و یمن نیز متاثر از همان مقاومت جانانه و پیروزی ارزشمند است.

در ادامه این بیانیه آمده است: هشت سال جنگ تحمیلی نشانه مبین و روشنی از خباثت و دشمنی آمریکا با نظام اسلامی است از این رو تقویت بنیه دفاعی کشور در برابر حملات احتمالی دشمنان قسم خورده ملت ایران امری بدیهی است. دفاع از کیان انقلاب اسلامی در هر نقطه از جهان رسالتی است که باید در اولویت های کاری مسئولان کشور باشد.
در این بیانیه تاکید شده است: اتحاد و همبستگی مردم عزیز با گرایش های مختلف در آن دوران شکوهمند ثابت کرد که با همدلی و همزبانی می توان بر همه کمبود ها فائق شد و برای حل مشکلات کشور باید به جای دست اجانب به توانمندی های داخلی چشم دوخت و اما یادمان نرفته که جنگ پایان یافته اما دشمنی ها همچنان باقی است و تنها میدان نبرد تغییر یافته است.

در پایان این بیانیه آمده است: جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار ضمن تبریک این ایام شکوهمند و غرورآفرین به رهبری معظم انقلاب و مردم بصیر ایران اسلامی، بر ضرورت تلاش سازمان ها و نهادهای فرهنگی ـ رسانه ای در بازخوانی و معرفی ابعاد و زوایای مختلف دفاع مقدس ملت ایران به مخاطبین داخلی و خارجی تاکید نموده و ضمن اعلام تجدید بیعت با آرمانهای امام و شهدای گرانقدر آمادگی خود را برای به کار گرفتن تمام قدرت نرم افزاری و سخت افزاری جهت نشر و ترویج فرهنگ عظیم ایثار و شهادت را اعلام داشته و برای تحقق این امر مهم از همه مسئولان دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری می‌طلبد.

کد خبر 347062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha