همشهری آنلاین: جانشین ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران درجنوب غرب کشور گفت: ایستادگی و مقاومت بی نظیر پایگاه چهارم شکاری در دوران دفاع مقدس به ویژه ماههای ابتدایی جنگ تحمیلی، سرنوشت جنگ را تغییر داد.

سیدرضا آشنا

امیر سیدرضا آشنا در گفت وگو با ایرنا با اشاره به نقش بی نظیر پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول در هشت سال دفاع مقدس افزود: پایگاه چهارم شکاری دزفول در دوران دفاع مقدس مهمترین نقش را در بین پایگاه های نیروی هوایی ارتش ایفا کرده است.

وی نقش پایگاه چهارم شکاری دزفول در تغییر معادلات صحنه نبرد به نفع نیروهای اسلام در دوران دفاع مقدس را محوری توصیف کرد و ادامه داد: اگر مقاومت، رشادت و ایستادگی این پایگاه در دوران دفاع مقدس به ویژه ماه های ابتدایی جنگ تحمیلی نبود، سرنوشت جنگ به گونه ای دیگر رقم می خورد.

امیر آشنا با یادآوری حضور فعال پایگاه چهارم شکاری در عملیات های مهم دوران دفاع مقدس اظهار کرد: پایگاه چهارم شکاری دزفول در عملیات های بزرگی چون کمان 99 و تمامی عملیات های رزمندگان در دوران دفاع مقدس حضور مؤثر و بی نظیری داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت انتقال تجارب ارزشمند فرماندهان، خلبانان و پرسنل پایگاه چهارم شکاری دزفول به نسل های آینده و نیروهای رزمی جوان کشور گفت: پایگاه چهارم شکاری دزفول پس از پایان جنگ تحمیلی به یکی از پایگاه های آموزشی نیروی هوایی ارتش تبدیل شده که تجارب ارزشمند فرماندهان این پایگاه در حال انتقال و آموزش به 2 گردان آموزشی این پایگاه است.

جانشین ارشد آجا در جنوب غرب کشور با غیرقابل مقایسه دانستن امنیت جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه ابراز کرد: امنیت و اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی مرهون خون شهدا و اقتدار نیروهای مسلح کشور است.

فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول با تجلیل از شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته ای و شهدای مدافع حرم ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای بازخوانی رشادتهای رزمندگان، شهدا و امام خمینی(ره) و بیان این معارف به نسل های جدید است.

پایگاه چهارم شکاری دزفول به عنوان پایگاه مقدم هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس مقاومت جانانه ای داشته و خلبانان دلیر این پایگاه نیز رشادت غیرقابل توصیفی در دفاع از حریم هوایی و زمینی میهن اسلامی از خود نشان دادند.

این پایگاه که در هشت سال دفاع مقدس به عنوان پایگاه مقاومت شناخته شد در دوران دفاع مقدس 50 خلبان شهید تقدیم دفاع از اسلام و میهن کرد.

کد خبر 347042

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha