همشهری آنلاین: سردار امیری از افزایش ۱۳ درصدی تصادفات مرگبار در سومین هفته شهریور درمقایسه بامدت مشابه پارسال خبر داد. وی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت:

 در پی وقوع 6 هزار و 700 فقره تصادف فوتی و جرحی در دو هفته اخیر، 350 نفر جان باختند و 8 هزار و 300 نفر هم زخمی و معلول شدند.  وی از ابطال 1800 گواهینامه رانندگان حادثه ساز و توقیف 43 هزار دستگاه خودرو با ارتکاب دو تخلف همزمان و جریمه بیش از یک میلیون تومان در یک هفته اخیر خبر داد.

سردار امیری گفت: ابطال گواهینامه ، جلوگیری از ادامه رانندگی رانندگان حادثه ساز و توقیف 72 ساعته خودروی رانندگانی که مرتکب دو تخلف حادثه ساز همزمان می شوند در دستور کار جدی پلیس برای محافظت از جان هموطنان در جاده های کشور قرار گرفته است.

وی افزود: با وجود همه اقدامات بازدارنده پلیس برای مدیریت سوانح رانندگی ؛ همچنان تصادفات مرگبار در روزهای پایانی شهریور در حال افزایش است.

سردار امیری 4 استان هرمزگان ، فارس ، کرمان و گلستان را با بیشترین تصادفات مرگبار به عنوان استان های قرمز اعلام کرد و از اقدامات سخت گیرانه پلیس در جاده های این استان‌ها خبر داد.

وی مهم‌ترین علل وقوع تصادفات مرگبار از میان 171 کد تخلف را در دو هفته اخیر انحراف به چپ ، سبقت و سرعت غیر مجاز اعلام کرد.

سردار امیری سرعت غیر مجاز و نبستن کمربند ایمنی را عامل وقوع 40 درصد تصادفات منجر به فوت بیان کرد .

وی گفت: مهمترین علل پیشگیری از افزایش تصادفات مرگبار بر اساس تجربه میدانی پلیس و دنیا رعایت سرعت مطمئنه ، بستن کمربند ایمنی و رعایت صبر و حوصله در رانندگی است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا همچنین از وقوع 26 درصدی تصادفات مرگبار شهریور در بین ساعات 16 تا 20 خبر داد و افزود: تاریکی و کاهش دید راننده، خستگی و کم حوصلگی از مهمترین علل وقوع این تصادفات گزارش شده است.

کد خبر 346883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha