با گذشت کمتر از یک هفته از شروع سال تحصیلی جدید، تصادفات رانندگی جان دست‌کم یک دانش‌آموز و ۳ معلم را در نقاط مختلف کشور گرفت و عده‌ای را نیز راهی بیمارستان کرد.

تصادف

 مرگ 2معلم در تصادف روز گذشته مرگبارترين حادثه اين روزها بود.نخستين حادثه‌اي كه در اولين روز باز شدن مدارس رخ داد، دانش‌آموزي خردسال و پدرش را به همراه معلمي جوان قرباني كرد. در اين تصادف كه در جاده‌ سيرجان-بندرعباس رخ داد، يك تريلي با خودروي سمند برخورد كرد و شدت اين برخورد به حدي بود كه خودروي سمند از بالاي پل به پايين سقوط كرد. در ادامه تريلي با خودروي وانت‌مزداي دو كابين برخورد كرد كه 4سرنشين داشت و در نهايت متوقف شد.

لحظاتي بعد وقتي امدادگران به محل حادثه رسيدند، معلوم شد كه 2نفر از سرنشينان مزدا كه دانش‌آموزي خردسال و پدرش بودند جان باخته‌اند اما 2نفر ديگر كه مجروح شده بودند به بيمارستان انتقال يافتند. از سوي ديگر معلوم شد كه تنها سرنشين خودروي سمند، معلمي جوان بود كه قصد رفتن به مدرسه را داشت اما او هم در اين حادثه جانش را از دست داد. پس از اين حادثه هولناك كارشناسان پليس راه، علت تصادف را انحراف به چپ تريلي عنوان كردند.

تنها يك روز پس از اين حادثه و در پايتخت تصادف سرويس مدرسه با پژو 405در شهرك راه‌آهن، 3دانش‌آموز دختر را راهي بيمارستان كرد. اين حادثه ساعت 6:34صبح يكشنبه رخ داد و خودروي پرايدي كه سرويس مدرسه بود با يك دستگاه پژو تصادف كرد. سرنشينان پرايد 4دختر دانش‌آموز و راننده بودند كه در اين حادثه راننده و 3نفر از دختران مجروح شدند و تحت درمان قرار گرفتند. چند ساعت بعد از اين حادثه نيز در شيراز تصادف شديد سرويس مدرسه و وانت مزدا باعث مجروح شدن دانش‌آموزان شد. در جريان اين حادثه كه ظهر يكشنبه رخ داد، يك دستگاه پژو‌٤٠٥ به‌دليل بي‌احتياطي راننده و رعايت نكردن حق‌تقدم با يك دستگاه وانت مزدا برخورد كرد و ٣ نفر از سرنشينان پژو كه دانش‌آموز بودند مجروح شدند و به بيمارستان انتقال يافتند.

بعدازظهر همان روز، در شهرستان مرودشت و در نزديكي شيراز، اين بار حادثه‌ براي وانت پيكان رخ داد كه در نقش سرويس مدرسه ظاهر شده بود. حدود ساعت ۱۷:۳۰ بعدازظهر، ۶ نفر از دانش‌آموزان مدرسه متوسطه پس از تعطيلي مدرسه سوار بر يك وانت پيكان شدند تا به خانه برود. حال آنكه راننده اين خودرو جواني كم سن و سال بود كه با سرعت زياد شروع به حركت كرد اما در شهرك ولايت، ناگهان خودرو واژگون شد و در اين حادثه ۶ دانش‌آموز و راننده مصدوم شدند كه به بيمارستان انتقال يافتند. به گفته رئيس اداره اطلاع‌رساني آموزش و پرورش استان فارس، اين خودرو هيچ‌گونه ارتباطي با مدرسه نداشته و دانش‌آموزان درمسير رفتن به خانه خود اقدام به سوار‌شدن به آن كرده بودند.

  • تصادف خونين سرويس معلمان

اما مرگبارترين حادثه‌ مدرسه‌اي، صبح ديروز در استان مركزي رخ داد. هنوز عقربه‌هاي ساعت به 8صبح نرسيده بود كه يك دستگاه ميني بوس با ۱۵ سرنشين حوالي شهر شهباز با يك دستگاه كاميون تصادف كرد. به گفته سرهنگ كهريزي، رئيس پليس راه استان مركزي، حادثه زماني رخ داد كه كاميون به سمت چپ منحرف شد و در همين هنگام با ميني‌بوسي كه سرنشينان آن معلمان بودند، برخورد كرد.

شدت تصادف به حدي بود كه قسمت جلوي ميني‌بوس كاملا منهدم شد و در جريان اين حادثه راننده به همراه 2نفر از معلمان در دم جانشان را از دست دادند. 9نفر ديگر نيز مصدوم شدند كه با حضور نيروهاي امدادي به بيمارستان انتقال يافتند. برزگر رئيس شوراي اسلامي شهر شهباز گفت: به‌غير از راننده، 12معلم در اين ميني‌بوس حضور داشتند كه همگي در راه رفتن به مدارس بودند.

به گفته وي، معادن مختلفي در منطقه قره كهريز وجود دارد كه كاميون‌هاي اين معادن دائما با چندين تن بار از اين جاده تردد مي‌كنند ولي متأسفانه تعريض اين جاده همچنان نيمه كاره باقي مانده و براي معادن هم فكري نشده است. اين جاده به‌طور هفتگي و ماهانه تصادف و تلفات دارد كه مسئولان مشكل بودجه را عنوان مي‌كنند ولي بعضي جاها نياز به بودجه نيست بلكه نياز به مديريت دارد. وي ادامه داد: حادثه خيز بودن اين جاده، بارها در جلسات به مسئولان انتقال شده و يك سالي هست كه در طرح تعريض قرار دارد اما هنوز تكميل نشده و همچنان شاهد بروز تصادفات در اين جاده هستيم.

کد خبر 347733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha