سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۸۶ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

مهدی ربوشه: واکنش منصوریان به خبر مربیگری در استقلال: شایعه است.

حق حجازی بود که برگردد. او اسطوره باشگاه استقلال است و به طور حتم با تجربه خود تیم را به جایگاه واقعی‌اش می‌رساند. استقبال ویژه بازیکن باسابقه آبی‌ها در همان شروع فصل از مرزبندی‌های خاصی خبر می‌داد.

علیرضا منصوریان خیلی زود مورد توجه آقای سرمربی قرار گرفت، تا جایی که حتی ناصر حجازی درباره جذب برخی از بازیکنان استقلال نظرات شاگرد قدیمی‌اش را نیز جویا شد. موضوعی که البته منصوریان نیز به آن اشاره مستقیم دارد. «ناصرخان در مورد روحیه بعضی از بازیکنانی که قرار بود به استقلال بیایند از من سئوالاتی می‌پرسید. باعث افتخارم بود که به نوعی طرف مشورت قرار می‌گرفتم.»

 نیمکت‌نشینی 10

 او فصل گذشته به هیچ‌وجه فرصت زیادی برای بازی پیدا نکرد. موضوعی که در برهه‌ای مناقشه میان یونگ و مرفاوی را نیز باعث شد. با این حال بازیکن باتجربه آبی‌های پایتخت حتی در واکنش به یک فصل نیمکت‌نشینی‌اش، هرگز لب به اعتراض نگشود تا بعدها در محاورات دوستانه‌اش تأکید کند: هیچ حرفی نمی‌زدیم تیم ما حاشیه داشت، اگر حرف می‌زدم یا به نیمکت‌نشینی‌ام اعتراض می‌کردم معلوم نبود چه اتفاقاتی رخ می‌داد.گویا علیرضا منصوریان در فصل هفتم نیز به سرنوشت سال گذشته‌اش در استقلال دچار شده است.

تقدیری که حضور ناصر حجازی باعث شده تا این بازیکن هرگز در مقام اعتراض به آن برنیاید. چه بسیاری معتقدند اگر صمد مرفاوی همچنان در سمت سرمربیگری استقلال فعالیتش را ادامه می‌داد، علیرضا منصوریان دیگر به تبعیت از فصل گذشته صبوری پیشه نمی‌کرد.

 اختلاف با قلعه‌نویی

 در اکثر تمرینات استقلال، 2 تیم همیشه روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گرفتند؛ تیم قلعه‌نویی و تیم منصوریان. اگر گلی به ثمر می‌رسید این 2 ترجیح می‌دادند برای همدیگر رجزخوانی کنند. ظاهراً همه چیز دوستانه پیش می‌رفت.

اما فاصله یک‌ساله‌ای که قلعه‌نویی را از معادلات امور فنی استقلال کنار گذاشت، باعث شد این بازیکن در چرخشی 180 درجه‌ای ضمن انجام مصاحبه‌هایی، این بار به طور تلویحی عملکرد امیر قلعه‌نویی را به چالش بکشد. موضوعی که بی‌تردید برای 58 ساله‌ای که پس از 8 سال دوباره هدایت استقلال را برعهده گرفته بود، امری خوشایند محسوب می‌شد.

 بازیکن محبوب حجازی

گفته می‌شود قبل از بازی استقلال برابر سپاهان، ناصر حجازی شماره 10 تیمش را فراخوانده و به طور خصوصی با او درباره مسائل مربوط به تیم مشورت کرده است. حالا علیرضا منصوریان فقط یکی از قدیمی‌های استقلال محسوب نمی‌شود، چه محمد نوازی که همین عنوان را یدک می‌کشد به اندازه همبازی‌اش نزد سرمربی آبی‌ها محبوب نیست.

مصداق بارز فاصله علاقه‌مندی حجازی نسبت به نوازی و منصوریان را می‌توان در مصاحبه‌های رسمی سرمربی استقلال جست‌وجو کرد. آنجا که ناصر حجازی در همان هفته‌های ابتدایی چند بار در خصوص ضرورت آماده شدن محمد نوازی و هوشیار بودنش در درون زمین به وی هشدار داد.

 با این همه اما خیلی‌ها بر این باورند که ناصر حجازی در خصوص استقلال به مسائل بیرون زمین چندان توجهی ندارد. مسئله‌ای که درباره امیر قلعه‌نویی هرگز صادق نبود. چه او در جام ملت‌ها، به خصوص خط حمله، تیم‌ملی را با ترکیبی از رفقای همیشگی‌اش آرایش داده بود.

خداحافظی منصوریان

 انگار به دنبال نیمکت‌نشینی طولانی‌مدت علیرضا منصوریان شایعه خداحافظی 10 آبی‌ها از دنیای بازیگری در فوتبال شکل جدی‌تری به خود گرفته است. روز گذشته در پی انتشار این خبر از سوی برخی رسانه‌ها علیرضا منصوریان در نهایت تعجب انگار خود را مهیای اتفاقات تازه‌ای می‌نمود.

مسائلی که به گفته یک منبع آگاه بخشی از سیاست‌های تازه علی فتح‌الله‌زاده به حساب می‌آید تا با مطرح کردن موضوع مربیگری علیرضا منصوریان بعضی از اعضای کادرفنی با جدیت بیشتری اهمیت در کنار حجازی بودن را درک کنند. در همین خصوص انگار بحث خداحافظی بازیکن قدیمی استقلال مقدمه خوبی به حساب می‌آید.

علیرضا منصوریان اما روز گذشته در مصاحبه با همشهری درباره موضوع خداحافظی‌اش از فوتبال به طرز ویژه‌ای اظهارنظر کرد. اظهاراتی که انگار به شکلی غیرمستقیم قلعه‌نویی را به چالش می‌کشید.وی گفت: اگر امسال قهرمان شویم، خداحافظی نمی‌کنم. چون دوست دارم پس از لیگ قهرمانان آسیا، فوتبال را کنار بگذارم.

 منصوریان ادامه داد: آنهایی که سال گذشته باعث حذف استقلال از آسیا شدند، افتخار بزرگی را از امثال من گرفتند که ما هرگز آنها را نمی‌بخشیم.

 جایگزین مرفاوی

«در مورد این مسئله حاضر نیستم حتی یک کلمه هم حرف بزنم.» این پاسخ علیرضا منصوریان درباره سئوالی است که وی را جایگزین احتمالی صمد مرفاوی در کادرفنی استقلال می‌داند.وی تأکید می‌کند: از شنیدن این خبر واقعاً تعجب می‌کنم. چون تا به حال هیچ صحبتی در این خصوص با من صورت نگرفته. البته فکر می‌کنم این تنها یک شایعه است.

منصوریان در واکنش به پیشنهاد احتمالی باشگاه استقلال چه تصمیمی خواهد گرفت؟

 او در این باره توضیح می‌دهد: نه سرمربی استقلال و نه مسئولان باشگاه، هیچ کدام تاکنون صحبتی در این خصوص نداشته‌اند. واقعاً نمی‌دانم اگر چنین پیشنهادی را مطرح کنند چه تصمیمی خواهم گرفت. اما در حال حاضر فقط به بازی کردن در استقلال فکر می‌کنم.

 بازیکنی که حالا به دنبال اظهارات چند ماه اخیرش مورد غضب امیر قلعه‌نویی هم قرار گرفته برای نزدیک شدن به ناصر حجازی کار دشواری پیش‌رو ندارد. اگرچه سرمربی استقلال در شرایط فعلی نیز نیمکت‌ تیمش را شلوغ می‌داند. مسئله‌ای که حجازی هفته گذشته در برنامه 90 به طور مستقیم بدان اشاره کرد. یک روز پس از اظهارنظر حجازی این صمد مرفاوی بود که در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌ها تأکید کرد: اگر بگوید مرا نمی‌خواهد، حتی یک دقیقه هم صبر نمی‌کنم.

 مربیگری منصوریان

برخی از مسئولان باشگاه استقلال به او پیشنهاد کرده‌اند که بازی کردن را کنار بگذارد. گویا منصوریان در نخستین واکنش‌های خود این پیشنهاد را نپذیرفته است. اما هیچ بعید نیست که او طی هفته‌های آینده به صورت جدی‌تری به این موضوع فکر کند.

 به خصوص اینکه خود او در پاسخ به این سئوال که آیا شما در مسائل فنی هم با حجازی حرف می‌زنید؟ تأکید می‌کند: خیلی‌کم، به ندرت پیش آمده است که من و ناصرخان درباره مسائل فنی صحبت کنیم. اما قبل از شروع فصل راجع به آمدن برخی از بازیکنان جدید به استقلال، او نظرات من را جویا شد.

 منصوریان همچنین درباره اظهارات ناصر حجازی مبنی بر شلوغ بودن نیمکت فنی استقلال تصریح می‌کند: همین اندازه بگویم که او بی‌دلیل هیچ حرفی را مطرح نمی‌کند. لابد برای این اظهارنظر دلایلی دارد. از این بابت مطمئنم.

 اظهارات علیرضا منصوریان که البته معتقد است استقلال به طور حتم با ناصر حجازی حداقل به یک جام قهرمانی دست پیدا خواهد کرد در کنار خواسته برخی از مسئولان باشگاه استقلال شاید تا نیم‌فصل اتفاقات تازه‌ای را رقم بزند. بازیکن قدیمی و محبوب انگار در آستانه مربیگری قرار گرفته است.

کد خبر 34682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز