همشهری آنلاین شرکت اپل مدل‌های جدید تلفن‌های همراه خود یعنی آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس را جمعه رسما وارد بازار کرد که با استقبال بسیار زیاد مشتریان مواجه شده است.

apple samsung

چند روز پیش از ورود به بازار مدل‌های زیادی از روی اینترنت پیش فروش شده و درمراکز فروش اپل نیز مدل‌های رنگ مشکی و مشکی براق دیگر یافت نمی‌شود.

اپراتورهای بزرگ مخابراتی در امريكا اعلام کرده‌اند میزان تقاضا برای آیفون‌های ۷ چهار برابر آیفون‌های ۶ اس بوده است. این موضوع ارزش سهام اپل را بیش از ۸ درصد بالا برد، این معادل افزایش ارزش بورسی این شرکت تا رقم ۴۶ میلیارد دلار است.

تمایل مشتریان شاید با وجود مشکلاتی که مدل‌های جدید تلفن‌های همراه سامسونگ رقیب بزرگ اپل اخیرا با آن مواجه بوده به آیفون‌ها بیشتر شده است.

اخیرا انتشار ویدئوهایی نشان می‌دهد برخی از مدل‌های جدید گالاکسی نوت ۷ سامسونگ در حین شارژ منفجر شده و آتش گرفته‌اند.

کارشناسان اعتقاد دارند این یک موقعیت طلایی برای اپل است تا بیلان فروش خود را افزایش دهد. روس گربر، مدیر شرکت سرمایه گذاری «گربر کاوازاکی» درباره بحرانی که سامسونگ با آن روبرو شده گفت: زمانی که مشخص شد برخی مدلهای سامسونگ می‌ترکند شرکت اپل بهترین هدیه را دریافت کرد. بحران مربوط به مدل‌های گالاکسی نوت ۷ واقعا به نفع اپل است و به این شرکت کمک می‌کند.

کمیسیون حمایت از مصرف کنندگان در ایالات متحده آمریکا به سامسونگ دستور داده تا نسبت به فراخوان برای یک میلیون دستگاه از مدل‌های گالاکسی نوت ۷ در این کشور اقدام کند. رییس این کمیسیون می‌گوید: «اگر این مدل‌ها بیش از حد داغ شدند و یا اینکه آتش گرفتند از تلفن خود فاصله بگیرید و مطمئن شوید که این دستگاه در نزدیکی مواد آتش زا قرار ندارد. اگر خطر آتش سوزی وجود دارد به سرعت با آتش نشانی تماس بگیرید.»

مدلهای جدید آیفون ۷ و ۷ پلاس اپل همانند گالاکسی نوت ۷ سامسونگ ضد آب هستند.

کد خبر 346671

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha