چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

تا چند روز دیگر، حدود یک میلیون نفر از کسانی که امسال و در نبرد با غول کنکور پیروز شده‌اند، وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.اگر چه بعضی‌ها به راحتی از سد کنکور گذشتند و حالا دانشجو شدن در برخی رشته‌ها کار دشواری نیست اما سایه آزمون سراسری دانشگاه‌ها همچنان بر سر جوانان ایرانی سنگینی می‌کند؛ نشان به آنکه بازار کلاس‌های کنکور همچنان داغ است.

کنکور

 امسال و با حواشي پيش‌آمده براي كنكور پس از شكايت در ديوان عدالت اداري، باز هم نحوه برگزاري كنكور تغييري نكرد و سهم نمرات دبيرستان از كنكور ثابت ماند. افزايش پله‌اي ميزان تأثير دروس در نتيجه كنكور، تكليف مجلس و قانون لازم‌الاجرا براي حذف تدريجي كنكور است كه تا‌كنون اجرا نشده است. در تازه‌ترين اظهارنظر روز گذشته رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش با بيان اينكه تأثير نمرات امتحانات دوره دبيرستان در كنكور سال‌جاري 30درصد بوده، گفته است:« بايد شوراي سنجش و پذيرش دانشجو درخصوص ميزان تأثير نمرات در آزمون سراسري سال آينده تصميم‌گيري كند.»

عبدالرسول عمادي، با بيان اينكه تأثير نمرات در كنكور سال‌جاري 30درصد بوده كه 25درصد آن مربوط به نمرات پايه سوم دبيرستان و 5درصد نيز مربوط به پيش‌دانشگاهي است، به خبرگزاري فارس توضيح داد: « نمرات و سوابق تحصيلي دانش‌آموزان در كنكور سال آينده هم تأثير دارند اما درخصوص تأثير نمرات و سوابق تحصيلي در آزمون سراسري دانشگاه در سال آينده، بايد شوراي سنجش و پذيرش دانشجو كه بين وزارت علوم و آموزش و پرورش مشترك است، تصميم‌گيري كند.»

به اين تريب شيشه عمر غول كنكور در دست 9عضو شوراي سنجش و پذيرش دانشجو است. براساس مصوبه مجلس، وزراي علوم و بهداشت، 2نفر از روساي دانشگاه‌هاي دولتي به انتخاب اين 2وزارتخانه، روساي دانشگاه‌هاي آزاد و پيام نور، 2نفر از نمايندگان عضو كميسيون آموزش مجلس و رئيس سازمان سنجش آموزش كشور، عضو اين شورا هستند. مسئولان آموزش و پرورش سال‌هاي گذشته نيز از پيشنهاد و آمادگي خود براي افزايش سهم دروس از كنكور و مخالفت شوراي سنجش و پذيرش با اين پيشنهاد خبر داده بودند.آيا اين 9نفر امسال روند كند اجراي قانون در اين زمينه را تسريع خواهند كرد؟

کد خبر 346344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha