دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس مصوبه دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم که در تاریخ ۱۱ مرداد ۹۵ تمامی رشته‌های دوره تحصیلی کارشناسی با یک عنوان ثابت و بدون گرایش در برنامه‌های درسی تجمیع و معرفی می‌شوند و مدرک تحصیلی نیز با همان عنوان صادر خواهد شد.

به گزارش ايسنا، دکتر ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به مصوبه شورای برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی، رشته‌های «جغرافیا» و «روان شناسی و علوم تربیتی» بدون گرایش تجمیع شده‌اند. همانطور که قبلا هم رشته عمران، مکانیک و برق تجمیع شدند و در حال حاضر برق قدرت یا برق الکترونیک وجود ندارد. بنابراین امسال رشته جغرافیا، روان شناسی و علوم تربیتی تحت یک عنوان در دفترچه ذکر شده‌اند.

وی افزود: گروه‌های برنامه ریزی «جغرافیا» و «روان‌شناسی و مشاوره» اظهار می‌کنند که از آنجایی که دانشکده‌ها هنوز آمادگی کامل برای تجمیع را ندارند، استثنائا امسال به گروه‌ها اجازه داده شود در صورت نیاز گرایش‌های لازم را توزیع کنند . به عنوان مثال داوطلبی سازمان سنجش آموزش کشور نیز روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به استناد نامه شماره 2/101807 تاریخ 18 مردادماه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های مجری دوره کارشناسی جغرافیا در صورت داشتن مجوز قبلی از شورای گسترش آموزش عالی می‌توانند بنا به تشخیص خودشان از میان قبول‌شدگان کنکور سراسری در رشته‌ جغرافیا نسبت به توزیع آنها در گرایش‌های شش‌گانه اقدام نمایند.

همچنین در این اطلاعیه ذکر شده است که دانشگاه‌های مجری دوره کارشناسی روانشناسی و علوم تربیتی نیز مجازند پذیرفته‌شدگان را بنا به تشخیص خود به دوره کارشناسی مشاوره و راهنمایی تحصیل هدایت كنند.

کد خبر 343247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha