همشهری آنلاین: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در واکنش به فضاسازی‌های اخیر آمریکا تاکید کرد: رفتار جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد در چارچوب مقررات بین‌المللی است.

جزایری

به گزارش دفتر ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری این مطلب را در واکنش به برخی رفتارهای تحریک آمیز ناوهای آمریکایی در خیلج فارس عنوان کرد.

وی تاکید کرد: یگان های دریایی جمهوری اسلامی ایران در حراست از مرزهای آبی و منافع اقتصادی جمهوری اسلامی ایران هرگز اسیر فضاسازی های رسانه ای دشمنان فرامنطقه ای و دنباله های آنها در منطقه نمی شوند.

سخنگوی ارشد نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران برخی ادعاهای آمریکایی ها مبنی بر رفتارهای پرخطر شناورها و قایق های نیروی دریایی سپاه در مواجهه با ناوهای آنها را رد کرد و گفت: شناورهای جمهوری اسلامی ایران با اشراف کامل بر قوانین و مقررات بین المللی همواره بر اساس استانداردهای تعریف شده عمل می کنند، بنابراین ادعاهای مطرح شده نه تنها واقعیت ندارد، بلکه ناشی از ترس آنها از اقتدار رزمندگان جمهوری اسلامی ایران است.

سردار جزایری تصریح کرد: آمریکایی ها هنگام عبور شناورهای ایرانی از فاصله چندین کیلومتری شان ادعا می کنند که قایق های ایرانی تا فاصله یک کیلومتری به آنها نزدیک شده اند.

این مقام مسئول در نیروهای مسلح با اشاره به اینکه حضور شناورهای ایرانی در آبهای خلیج فارس نیز براساس تامین منافع اقتصادی کشور و با رعایت حقوق بین الملل صورت می گیرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری منافع خود و بر اساس اصول شناخته شده دریاها تحت تاثیر هیچ قدرتی قرار نمی گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها همچنان نگاه متکبرانه و سلطه جویانه خود را حفظ کرده اند، گفت: طبیعی است همانگونه که تاکنون و طی 37 سال گذشته اثبات شده است جمهوری اسلامی ایران چنین رفتارهایی را تحمل نمی کند و در هر نقطه ای که برای تمامیت ارضی کشور، مزاحمتی را مشاهده کند، برخورد خواهد کرد.

سردار جزایری تاکید کرد، آمریکایی ها هنگامی که ناوهای جدید را به منطقه خلیج فارس می فرستند بایستی آنها را نسبت به قواعد و حقوق دریایی و اختیارات و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توجیه کنند.

کد خبر 346125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha