همشهری آنلاین: رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان این‌ که برداشت نمک از دریاچه ارومیه از گذشته وجود داشته است، گفت: ‌این برداشت با صدور مجوزها و تحت نظارت سازمان محیط زیست صورت می‌گیرد.

برداشت محدود نمک از دریاچه ارومیه

به گزارش ایسنا، دکتر معصومه ابتکار در حاشیه اختتامیه سومین نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی در پاسخ به سوال در خصوص برداشت نمک از دریاچه ارومیه با تاکید بر این‌ که این اقدام از گذشته وجود داشته است، اظهار کرد: برداشت نمک از دریاچه ارومیه به صورت محدود و با روش‌های تایید شده و تحت نظر سازمان حفاظت محیط زیست صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر این که برداشت نمک از دریاچه ارومیه با صدور مجوزهای این سازمان صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: این برداشت کاملا محدود شده خواهد بود.

ابتکار همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به تنوع زیستی ایران، ادامه داد: ایران در محل تلاقی اقلیم‌های مختلف وجود دارد و به دلیل این تلاقی اقلیم‌های مختلف، شاهد تنوع بالای گونه‌های گیاهی و جانوری در کشور هستیم.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان این که برخی از نقاط ایران به عنوان کانون‌های تنوع زیستی محسوب می‌شوند، اضافه کرد: تنوع زیستی موجود در کشور یک سرمایه و دارایی ملی است، چرا که این تنوع زیستی دارای تنوع اطلاعات توارثی است و باید نسبت به حفاظت این تنوع زیستی تلاش شود.

وی گیاهان دارویی را زیرمجموعه تنوع زیستی کشور دانست و یادآور شد: این در حالی است که تنوع زیستی ایران امروزه در معرض آسیب قرار دارد.

وی دلایل این آسیب‌ها را عواملی چون خشکسالی‌های پیاپی، تغییر اقلیم و فشار اقلیم‌های مختلف بر گونه‌های زیستی و زیست بوم ایران ذکر کرد و گفت: این فشارها ناشی از افزایش دام، افزایش جمعیت، رشد بی‌رویه کشاورزی و مدیریت نامناسب منابع آب می‌شود.

ابتکار در عین حال خاطرنشان کرد: این عوامل موجب شده است تا تنوع زیستی ایران در معرض آسیب‌های جدی قرار گرفته و برای حفظ این گونه‌های زیستی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

کد خبر 345950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha