همشهری آنلاین: محققان نروژی ردیاب فعالیت جدیدی را ایجاد کرده‌اند که با استفاده از اطلاعات مربوط به ضربان قلب، میزان ورزش موردنیاز فرد بری کاهش ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی را مشخص می‌کند.

تعیین میزان ورزش مورد نیاز برای پیشگیری از مرگ

ورزش گروهی

به گزارش خبرنگار مهر، ضربان قلب صحیح‌ترین و تنها بازتاب واکنش بدن به فعالیت است. در این مطالعه علم فراسوی PAI (اطلاعات فعالیت شخصی) که اولین ردیاب فعالیت با استفاده از ضربان قلب است و به افراد برای رسیدن به سلامت مطلوب کمک می‌کند، توضیح داده می‌شود.

دکتر جاواید نومن، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ، در این باره می‌گوید: «فواید ورزش منظم برای سلامت به خوبی به اثبات رسیده اما افراد نمی‌دانند چقدر ورزش برای پیشگیری از بیماری قلبی-عروقی و مرگ زودهنگام نیاز است.»

به گفته وی، ممکن است افراد به قدر کافی تحرک نداشته باشند چراکه اطلاعات شخصی شده و معناداری در مورد میزان فعالیت فیزیکی موردنیاز و شدت آن در اختیار ندارند.

PAI داده‌های مربوط به ضربان قلب ناشی از هر نوع فعالیت فیزیکی (پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری) و اطلاعات شخصی (سن، جنسیت، میزان استراحت و حداکثر میزان ضربان قلب) را به یک عدد ساده تبدیل می‌کند.

طبق این اندازه گیری، زنان و مردان با میزان PAI بالای ۱۰۰، به ترتیب با کاهش ۱۷ درصدی و ۲۳ درصدی ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی در مقایسه با گروه بدون تحرک روبرو هستند.

کد خبر 345695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha