همشهری آنلاین: سخنگوی کرملین از دیدار روز دوشنبه روسای جمهور روسیه و آمریکا در چین خبر داد. همزمان یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد اوباما و پوتین درباره از سرگیری مذاکرات درباره آتش بس در سوریه با یکدیگر توافق کردند.

دیدار یک ساعته پوتین و اوباما در چین | توافق برای از سرگیری مذاکرات درباره سوریه

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، سخنگوی کرملین تاکید کرد، دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که بیشتر از یک ساعت به طول انجامید، خوب بود و در این دیدار دو پرونده سوریه و اوکراین مورد بررسی قرار گرفت.

پوتین و اوباما در حاشیه نشست سران گروه 20 در چین دیدار کردند.

در همین حال یکی از مسئولان ارشد در دولت آمریکا اعلام کرد پوتین و اوباما درباره از سرگیری مذاکرات درباره آتش بس در سوریه با یکدیگر توافق کردند.

این مسئول آمریکایی اعلام کرد اوباما و پوتین در این گفتگوی 90 دقیقه‌ای درباره شکاف‌های موجود در مذاکرات گفتگو کردند.

نید برایس، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفت که رئیس جمهور آمریکا در دیداری غیر رسمی با رئیس جمهور روسیه شرکت کرد و ما پیش بینی می‌کنیم که جزئیات بیشتری پیرامون مذاکرات این دومقام در امروز ارائه شود.

این دیدار چند ساعت پس از شکست وزرای خارجه دو کشور در دستیابی به توافقی پیرامون سوریه صورت گرفت.

  • کرملین: دیدار سه جانبه پوتین، اردوغان و اسد صحت ندارد

از سوی دیگر کرملین اعلام کرد که اخباری مبنی بر دیدار سه جانبه احتمالی میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه صحت ندارد.

پیشتر اخباری مبنی بر نشستی قریب‌الوقوع بین بشار اسد و رجب طیب اردوغان تحت نظارت ولادیمیر پوتین در پایان ماه سپتامبر جاری منتشر شده بود.

کد خبر 345510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha