همشهری آنلاین: فرمانده اطلاعات، شناسایی و الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) تاکید کرد: سازمان جهانی مدیریت حمل و نقل هوایی٬ آسمان ایران را امن‌ترین آسمان خاورمیانه معرفی کرده است.

پدافند هوایی

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ سیدمهدی حسینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان گفت: در این برهه از زمان که در دنیا و کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران شاهد ناامنی و جنایت هستیم٬ فعالان قرارگاه پدافند هوایی با تقویت روحیه ایثار و فداکاری، تهدیدات پوشالی دشمنان را خفه می‌کند.

او افزود: ملت ایران اسلامی همواره فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده که در همه مراحل با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری موفق بوده است که پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی همواره در مسیر استکبارستیزی فعال بوده است، لذا اگر افرادی تصور کنند که ارتش از وظایف و ارزش‌ها غافل بوده، دارای تفکری باطل هستند.

این مقام نظامی با بیان این که باید تاکید کرد حضور و ولایت‌محوری ارتش و پدافند هوایی همواره مایه آرامش و دلگرمی مردم است، خاطرنشان کرد: دهم شهریورماه هشتمین سالگرد تشکیل پدافند هوایی ارتش است که دارای ماموریتی به وسعت آسمان کشور است، لذا فعالیت‌های خود را همواره و به صورت مستمر انجام می‌دهد تا شاهد امنیت ملی گسترده در کشور باشیم.

وی اظهار کرد: دیدن و کشف اهداف٬ شناسایی و تشخیص اهداف و درگیری با دشمن و انهدام آن‌ها از وظایف پدافند هوایی است که به صورت مستمر انجام می‌شود.

امیر سرتیپ حسینی تصریح کرد: پدافند هوایی کشور توانسته است با طراحی و تولید نیازمندی‌های کشور هم‌چون سامانه موشکی و سامانه کنترل و فرماندهی به صنعت بومی در این زمینه دست یابند که نمونه آن سامانه موشکی تلاش است.

او عنوان کرد: تامین امنیت آسمان از افتخارات پدافند هوایی است، به گونه‌ای که سازمان جهانی مدیریت حمل و نقل هوایی٬ آسمان ایران را امن‌ترین آسمان خاورمیانه معرفی کرده و همین امر باعث چند برابر شدن پروازهای خارجی عبوری از آسمان ایران شده است.

کد خبر 345289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha